همکاری فرانسه و روسیه برای مقابله با حملات هکری

رئیس‌جمهور فرانسه از همکاری با روسیه در زمینه مقابله با حملات سایبری خبر داد.

همکاری فرانسه و روسیه برای مقابله با حملات هکریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، در مصاحبه با مجله «دو دِمانش» بر همکاری دو جانبه با روسیه برای مقابله با حملات هکری و سایبری تاکید کرد و گفت: پاریس و مسکو در تلاش هستند تا با هر گونه خطر هک شدن مبارزه کنند. این مسئله نباید بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد.

مکرون گفت: موضوع دخالت روسیه در انتخابات فرانسه نخستین محور گفتگوی تلفنی  من با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود.  ما درباره حملات هکری و واکنش برخی رسانه ها صحبت کردیم. این مسائل نباید به مشکلی در راوبط دو جانبه مسکو و پاریس تبدیل شود. آنچه ضروری به نظر می رسد، ایجاد یک پروتکل برای ممانعت از وقوع دوباره حملات هکرها است.

اخیرا نگرانی هایی درباره دخالت سایبری روسیه در انتخابات کشورهای خارجی از جمله آمریکا و فرانسه مطرح شده است. مسکو مکررا این اتهامات را رد کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به این اتهامات اظهار داشت هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روسیه در روند انتخابات آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس دخالت داشته است، وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار