مدیرعامل اسبق هما عنوان کرد:

مشکل سوخت ایران ایر پابرجا است

پرورش گفت: ایران ایر از لیست تحریم پروازی خارج شده، اما مشکلات سوختی آن در ژنو هنوز برطرف نشده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد پرورش مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی ایران ایر در مراسم تودیع و‌ معارفه مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما اظهار داشت : قریب به 8 سال پیش اولین مشکل تراشی های کمیسیون اروپایی برای این شرکت بود که ابتدا برای بررسی در حوزه فنی عملیات و ایمنی پرواز به کشور آمدند و‌ کوچکترین مسائل را با ابعاد بزرگ در گزارشات خود درج می‌کردند.  قطع نامه تحریم سوخت و عدم اجازه فرود در فرودگاه های اروپایی قسمت بعدی مشکلاتی بود که در ابتدای کار‌ با آن مواجه شده بودیم.

وی افزود: قطعنامه‌های مکرر و تحریم سوخت، سخت‌ترین تحریم‌ها برای ایران ایر بود. در سال 2010 میلادی مدیرکل یاتا اظهار کرد؛ تمام حساب‌های ایران مسدود می‌شود. به این ترتیب 35 حساب( B.S.P) بسته شد و بلافاصله تحریم های بانکی اعمال شد که حدود 50 حساب ما را بسته و پس از آن تحریم سوخت را اجرا کردند.

مدیرعامل سابق ایران ایر بیان کرد:‌ براساس نامۀ یکی از کارمندان سابق ایران که بازنشسته شده به بنده اعلام شد، چند فرودگاه اروپایی سوخت‌رسانی به ایران ایر را متوقف کرده‌اند.

پرورش با یادآوری اینکه برای دریافت اسکناس به بانک مرکزی التماس می‌کردیم، گفت:‌ ایران ایر فقط یک فرودگاه پراگ  با 20 پرواز به این قاره در اروپا داشت.

وی با اشاره به نامه رسمی وزارت امور خارجه یادآور شد: بر اساس این نامه که 5 سال از آن گذشته ‌سفیر آمریکا به شرکت سوخت‌رسان پی پی تی تایلند رفته و گفته بود اگر به ایران ایر سوخت بدهید، سهام خودمان را از این شرکت (پی پی تی) بیرون می‌کشم. یا در موردی دیگر در گزارش محرمانه وزارت امور خارجه سفیر آمریکا به فرودگاه بلگراد گفته که اگر به ایران ایر سوخت بدهید، نمی‌گذارم پرواز بلگراد-واشنگتن انجام شود.

مدیر عامل سابق ایران ایر اشاره کرد: 4 هزار و 500 نشست و برخاست اضافی، گاهاً بدون مسافر به منظور خروج از تحریم کمیسیون اروپایی انجام شد و بلافاصله بعد از توافق سیاسی با کمیسیون اروپایی مذاکره شد و سرانجام ایران ایر از لیست تحریم پروازی خارج شد، اما  مشکلات سوختی ایران ایر در ژنو هنوز برطرف نشده است.

پرورش با یادآوری امضای سه قرارداد بزرگ خرید هواپیما برای نوسازی و توسعه ناوگان ایران ایر، گفت:‌ برای هر نشست و برخاست پرواز حدود 20 هزار دلار هزینه می‌شد تا بر تحریم‌ها فائق شویم.

وی در پایان تاکید کرد: هزینه های جاری و پرداخت حقوق بازنشستگان و کارکنان از مهمترین دغدغه ها و مشکلات ایران ایر است.

 انتهای پیام/

 امضای سه قرارداد بزرگ خرید هواپیما برای نوسازی و توسعه ناوگان ایران ایر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار