رئیس سازمان جهاد کشاورزی؛

اشنویه با تولید 7 هزار تن گیلاس پایتخت ،گیلاس کشور است

رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت :با وجود 290 هکتار باغ گیلاس دراشنویه این شهرستان را میتوان پایتخت گیلاس کشوردانست.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباداسماعیل کریم زاده در دومین جشنواره گیلاس اشنویه که با حضور کشاورزان، اصحاب رسانه و مسؤولان مختلف استانی و شهرستانی که روز گذشته در این شهرستان برگزار شد گفت :طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه امسال بیش از 1 هزار221 تن گیلاس در ارقام مختلف گیلاس زرد ، سفید ، موزی تکدانه ، خوشه ای مخمری و معمولی از باغات این شهرستان برداشت میشود و این خود سبب شده است که این استان به پایتخت گیلاس کشور نامیده شود.

در ادامه فرماندار اشنویه گفت:محصول گیلاس در این شهرستان برای 10 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده ودراین بین این محصول توانسته است مسافران وگردشگران زیادی را از اقصی نقاط کشوربرای دیدن و خرید گیلاس قرمز به این شهرستان گسیل دهد.
اسعد خضری  با اشاره بر اینکه مجموع سطح زیر کشت باغ های گیلاس اشنویه، 293 هکتار است، خاطر نشان کرد: 148 هکتار از این میزان بارور است و به طور متوسط از هر هکتار حدود 8 تن محصول گیلاس برداشت می شود. 
وی همچنین با اشاره به لزوم فعالیت تعاونی باغداران در اشنویه گفت: در 2 سال گذشته تعاونی باغداران راکد شده بود ولی اکنون با 261 عضو در حال ساماندهی است.  
فرماندار اشنویه همچنین در خصوص فعالیت های عمرانی و بخش سلامت شهرستان گفت: اکنون آرزوهای 50 ساله مردم اشنویه به بار نشسته و بیمارستان 100 تختخوابی اشنویه در حال ساخت است و در سال 97 به بهره برداری می رسد. خضری افزود: سامانه فاضلاب شهری در اشنویه کلید خورده و به زودی مراحل اجرایی آن سرعت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/ع

جشنواره گیلاس اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.