شیراز؛

امضاء قرارداد با توتال تامین منافع ملی ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به توضیحات وزیر نفت در مجلس، قرارداد با توتال منافع ملی ایران را تامین می کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشتر مواضع مخالف این طرح درباره قرارداد امضاء شده توتال با رویکرد سیاسی انجام شده است.

وی بیان کرد: جناح رقیب دولت به خوبی می داند که اگر چند قرارداد مانند ساز و کار همکاری با توتال امضاء و اجرا شود، فضای سیاسی را به طور کامل از دست می دهد.

رجبی با بیان این که تقویت سرمایه گذاری خارجی از مزایای برجام برای اقتصاد ایران است، افزود: دیپلماسی نفتی در پسا برجام پای شرکت های نفتی از جمله توتال را به ایران باز کرده تا با قراردادی منصفانه و با منفعت دوجانبه با کشورمان مشارکت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ارزش قرارداد با توتال در زمینه توسعه فاز 11 پارس جنوبی را 4 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد کرد که با امضاء این قرارداد روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) گاز غنی ترش از منابع بخش فراساحل فاز 11 میدان گازی مشترک پارس جنوبی به خشکی انتقال و از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می شود.

گفتنی است، این قرارداد، نخستین قرارداد در قالب مدل جدید قراداد های نفتی است که پس از لغو تحریم ها امضاء شده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار