اردبیل؛

احداث پارک های جدیدگامی موثر در توسعه فضای سبز شورابیل

شهردار اردبیل از پیشرفت چشمگیر عملیات عمرانی در حال اجرای پارک صخره ای در مجموعه نمونه گردشگری شورابیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان،شهردار اردبیل در بازدید دوره ای از پروژه های در حال اجرای مجموعه شورابیل با اشاره به اهمیت فضای سبز شهری گفت: یکی از کاربری‌های بسیار مهم در برنامه‌ریزی شهری و شهرسازی کاربری فضای سبز است که نمی‌توان تأثیر این فضاها را در گذران اوقات فراغت و اثرات اجتماعی آن برای شهروندان نادیده گرفت.

وی عنوان کرد: افزایش سرانه فضای سبز اردبیل از جمله برنامه های مدیریت شهری است و در همین راستا اقدامات زیادی به ویژه در مجموعه شورابیل انجام گرفته است.

شهردار اردبیل افزود: کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال در مجموعه شورابیل و ایجاد کمربند سبز دور دریاچه شورابیل در سال جاری بخشی از اقدامات در این زمینه بود.

لطف اللهیان با اشاره به احداث چند پارک در مجموعه شورابیل گفت: احداث پارک صخره ای به وسعت 3 هکتار و با هدف توسعه فضای سبز محوطه شورابیل انجام گرفته است و در دست تکمیل است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث پارک صخره ای پیشرفت خوبی دارد افزود: برای احداث و تکمیل این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان هزینه صرف شده است و اتمام عملیات پله سنگی، پیشرفت 80درصدی تکمیل حوض پارک صخره ای، اتمام عملیات شبکه آبیاری قطره ای و اتصال پارک صخره ای به بهشت گمشده با 50 درصد پیشرفت کاری از جمله عملیات انجام شده در این پارک است.

لطف اللهیان گفت: اجرای طرح نرده و ترمو وود آمفی تئاتر نیز به دلیل تغییر نقشه و ابعاد و اندازه هایش پس از اجرای نقشه جدید اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهت تامین سیستم روشنایی این پارک منتظر تامین اعتبار هستیم تصریح کرد: علاوه بر تامین سیستم روشنایی این پارک با اداره برق نیز در جهت اجرای تابلو برق جهت تغییر مسیر از رینگ شورابیل به فضای سبز در حال مذاکره ایم.

 

انتهای پیام/ح

کاشت 5 هزار اصله نهال در شورابیل اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.