اهواز؛

خانه تاریخی دزفول در دست بازسازی

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول از آغازفصل اول مرمت خانه طلوعی فر با قدمتی نزدیک به 200 سال دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت اله آریایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت:خانه طلوعی فر که دارای عناصر و تزیینات مربوط به معماری بومی دزفول است از جمله بناهای ارزشمند تاریخی است.


وی افزود:این خانه تاریخی از آنجا که در سال های اخیر به صورت متروکه و خالی از سکنه رها شده ؛ آسیب و صدمه زیادی به آن وارد شده است.


آریایی نیا گفت : در سال جاری گام نخست عملیات مرمت این خانه تاریخی با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و در این مرحله نسبت به مرمت بخش های آسیب دیده سقف و دیوارهای اتاق ها و هشتی اقدام خواهد شد .


رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود:دیوارهای بیرونی این بنا به علت فرسودگی شدید در معرض خطر ریزش و بروز حادثه جانی قرار گرفته لذا مقاوم سازی و زیبا سازی آن در دستور کار قرار گرفته است .


وی افزود: خانه طلوعی فر پس از مقاوم سازی و مرمت در راستای حمایت از هنرمندان و با هدف اشتغالزایی به عنوان محل تولید و عرضه صنایع دستی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.