گیلان؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع گیلان

طرح نشاط معنوی در۱۴۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد قاسم‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان هدف از اجرای این طرح را پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان عنوان کرد و گفت: این طرح از 17 تیرماه آغاز و تا 26 مرداد به‌مدت 6 هفته برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی تلاش می‌شود از محتوای آموزش غنی برای کودکان، نوجوانان و جوانان استفاده شود افزود: کتابچه حفظ موضوعی آیات قرآن کریم، حفظ سوره مبارکه واقعه، اجرای طرح مهارت‌های زندگی و سبک زندگی تربیتی و اخلاقی از جمله این موارد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برگزاری کلاس‌های احکام، آموزش نماز، برگزاری انس با قرآن، زیارت امام زادگان، روایتگری رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی در طول طرح در بقاع شاخص و دارای ظرفیت و برگزاری آزمون و تجلیل از مربیان و دانش آموزان برتر را از جمله برنامه‌های طرح نشاط معنوی عنوان کرد.

قاسم‌پور اذعان داشت: با توجه به اینکه برخی بقاع متبرکه در حاشیه محل‌ها هستند و جمعیت قابل توجهی در آنجا زندگی نمی‌کنند در این راستا با همکاری بسیج  و سپاه شهرستان‌ها، دانش آموزان به اردوهای یک روزه در بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت هستند اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی مانند طرح های دیگر از ظرفیت مبلغان اعزامی و بومی استفاده می‌شودتصریح کرد: در این طرح همچنین ظرفیت دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی سازمان اوقاف استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/اص

اجرای طرح نشاط معنوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.