جریمه ۱۳۵ یورویی خودرو‌های بدون معاینه فنی در پاریس

تردد خودرو‌های بدون برچسب معاینه فنی در خیابان‌های پاریس ممنوع شد.

جریمه ۱۳۵ یوروی برای تردد خودرو‌های بدون معاینه فنی در پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ دولت فرانسه اعلام کرد انگلیسی‌هایی که قرار است امسال تابستان با خودرو‌های شخصی خود به پاریس سفر کنند، درصورت نداشتن برچسب معاینه فنی مخصوص با جریمه ۱۳۵ یورویی (۱۱۹ پوند) مواجه خواهند شد.

بر این اساس، خودرو‌های انگلیسی با سوخت غیردیزلی که پیش از سال ۱۹۹۷ ثبت شده اند و خودرو‌های دیزلی که پیش از سال ۲۰۰۱ به ثبت رسیده اند حق تردد در خیابان‌های پاریس را ندارد. همچنین رانندگان انگلیسی که بدون برچسب معاینه فنی مخصص در خیابان‌های پاریس، لیون و گرونبل تردد کنند، ۱۳۵ یورو جریمه می‌شوند.

طرح برچسب معاینه فنی خودرو‌های انگلیسی که به فرانسه سفر می‌کنند در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی دیزلی بوده و اجباری است.

هزینه این برچسب حدود ۵ یورو است و تا یک ماه اعتبار دارد. فرانسه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مردم انگلیس برای گذراندن تعطیلات است.

قوانین سختگیرانه ضد آلودگی هوا بخشی از سیاست‌های "ضدماشین" شهردار پاریس در تابستان امسال است.

فرانسه در سال ۲۰۱۵ طرح معاینه فنی خودرو و دریافت برچسب سبز را قانونی کرد. در حال حاضر ۶.۵ میلیون نفر از مردم فرانسه مشمول آن طرح هستند. طبق تحقیقات وزارت محیط زیست فرانسه آلودگی هوا موجب مرگ زودرس ۴۸ هزار فرانسوی می‌شود. به همین منظور، وزارت محیط زیست فرانسه در نظر دراد تا سال ۲۰۴۰ فروش بنزین و تردد وسایل نقلیه دیزلی را در این کشور ممنوع کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار