واعظی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سلامت الکترونیک تا پایان دولت در شبکه ملی اطلاعات بارگذاری می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: با وزیر بهداشت صحبت کردیم تا سلامت الکترونیک تا پایان دولت در شبکه ملی اطلاعات بارگذاری و اجرا شود.

محمود واعظی"محمود واعظی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژگی‌های وزیر این وزارتخانه در کابینه  دوازدهم بنا بر فرمایشات رهبری، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گذشته کاملا فنی بود اما با اتفاقاتی که در تکنولوژی افتاده، به نوعی در مسائل اقتصادی و حتی سیاسی دخیل شده است.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی در همه امور کشور از جمله فرهنگی، اجتماعی وو ... نقش دارد، بنابراین  وزیری که توسط رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه تعیین می‌شود، باید جامعیت داشته باشد تا بتواند وزارتخانه را اداره کند.

واعظی در مورد چالش‌های وزارت ارتباطات که به دولت دوازدهم منتقل می‌شود، اضافه کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری بسیار دقیق است ما همواره تلاش کردیم دغدغه‌های فرهنگی ایشان را مورد توجه قرار بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در وزارت ارتباطات بر روی دو محور تمرکز کردیم که یکی از آن شبکه ملی اطلاعات است، فکر می‌کنم شبکه ملی اطلاعات می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های رهبری را  پاسخ دهد.

وی  گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و تمام مجموعه‌های تولید کننده محتوا و خدمات می‌توانند مطالب خود را در شبکه ملی اطلاعات بارگذاری کنند.  

واعظی بیان کرد: چند روز پیش شبکه علمی کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شد در این زمینه با وزیر بهداشت صحبت کردیم تا با توجه به اهمیت سلامت الکترونیک  این موضوع  تا پایان دولت در شبکه ملی اطلاعات بارگذاری و اجرا شود. در این مجموعه حضور همه دستگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اهمیت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:  تا پایان این دولت از هیچ تلاشی برای کاهش چالش‌ها دریغ نمی‌کنیم وزیر بعدی نیز باید این مسیر را ادامه دهد.

انتهای پیام /

شبکه ملی اطلاعات می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های رهبری را پاسخ دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر ازسایت خوبتان
آخرین اخبار