در حاشیه هیات دولت؛

چیت‌چیان: هیچ‌گاه نوبت‌بندی آب در خوزستان نداشتیم

وزیر نیرو گفت: در خوزستان هیچ‌گاه نوبت‌بندی آب و قطعی برق دو ساعت به دو ساعت نداشتیم.

چیت چیان در هیات دولتبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره مصوبه هیئت وزیران برای رفع مشکل آب خوزستان اظهار داشت: این مصوبه برای رفع مشکل کم آبی نبود بلکه در مورد مسئله ریزگردها بود، همچنین تصمیماتی نیز درمورد آب و برق گرفته شد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در مواردی از این مصوبه که مربوط به توسعه 550 هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری کشور بوده، اقداماتی را انجام داده است و وزارت جهاد کشاورزی هم در سطح وسیعی کار احداث شبکه‌های فرضی را انجام می‌دهد.

وزیر نیرو اضافه کرد: بخشی از مصوبه مربوط به فراهم کردن منابع مالی جدید برای اجرای این طرح‌ها است و سازمان برنامه مقدمات اجرای این طرح‌ها را تهیه کرده است.

چیت‌چیان تصریح کرد: در بحث برق قرار بود اقداماتی صورت بگیرد که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر نیز با تأمین منابع اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کارهای در مسیر خود پیش‌ می‌رود، اضافه کرد:‌ این برنامه ها زمان‌بندی‌های مختص خود را دارد و تلاش ما این است که در آن زمان‌بندی اقدامات مناسب را انجام دهیم.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به گرمای هوا این احتمال وجود دارد که با بحران آب مواجه شویم، چه تدابیری در این خصوص اندیشیده‌اید؟ گفت: در بعضی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطلاعات غلطی در مورد مسئله آب پخش می‌شود، ما در خوزستان هیچ‌گاه نوبت‌بندی آب و یا قطعی برق دو ساعت به دو ساعت نداشتیم این اطلاعات نادرست موجب نگرانی مردم خواهد شد.

چیت‌چیان اظهار داشت:‌ صنعت آب و برق با شرایط بسیار خوب و مسلط به امور، خدمات را ارائه می‌دهد. اما ما با گرمای بیش از حد هوا مواجه شدیم که مصرف را افزایش می‌دهد و در مورد برق هم پیش‌بینی شده بود که ممکن است پنج درصد افزایش مصرف داشته باشیم.

وی تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم طی یک ماه آینده این صنعت را کمک کنند و مقداری مصرفشان را کنترل کنند، اگر ما بین پنج تا 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب و برق داشته باشیم مطلقا در هیچ جای کشور دچار قطعی و نابسندی آب و برق نمی‌شویم.

چیت‌چیان اضافه کرد: گاهی ممکن است حوادثی پیش بیاید مثلا در اثر گرمای زیاد یک کابلی می‌سوزد و یکی دو ساعت بعد مشکل حل خواهد شد این حوادث همواره وجود داشته و ما قطعی که در اثر کمبود باشد نداریم و پیش هم نیامده است.

وزیر نیرو در پاسخ به سوال درباره وضعیت آب گفت: ما نیازمند صرفه‌جویی مردم هستیم اما در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/

با صرفه جویی 5 درصدی مصرف آب، قطعی نخواهیم داشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۶
خوزستان با بحران اب هم باید بجنگه تو این گرما
آخرین اخبار