مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل :

رعایت حریم رودخانه ها خسارات سیلاب را به حداقل می رساند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت:رعایت حریم رودخانه ها خسارات سیلاب را در زمان وقوع حادثه به حداقل می رساند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه برنامه ریزی کاهش خطرپذیری در حریم و بستر رودخانه ها گفت:  رعایت نکردن حریم رودخانه ها در ساخت و ساز منجر به بروز خسارت عمده در زمان وقوع سیل می شود.


وی افزود:تعیین حریم و بستر رودخانه ها و اعمال مدیریت مناسب و مستمر بمنظور جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه ها با جدیت دنبال می شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از همه ابزار های قانونی باید برای کاهش خطر پذیری و نیز مدیریت صحیح مناطق در معرض خطر سیلاب استفاده شود.


امامی یگانه بیان کرد: به همه فرمانداری ها ، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی ذیربط اعلام شده نسبت به لایروبی، بازگشایی مسیر رودخانه ها و کانال های محدوده های شهری و روستایی اقدام کنند.


وی افزود:امکان سنجی بهره گیری از سیستم های هشدار سریع برای کاهش خسارات و پیشگیری از مخاطرات ناشی از وقوع سیلاب در حال پیگیری است.


امامی یگانه تصریح کرد: برای پیشگیری و کاهش خطر سیلاب مقرر شد همه دستگاه های مسئول با اقدام هماهنگ و فنی نسبت به اصلاح سازه های تقاطعی، اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات حوضه های آبریز و اصلاح پوشش گیاهی اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.