یونکر اعضای پارلمان اروپا را "مسخره" خطاب کرد!

رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی خود در جلسه پارلمان اروپا، قانون‌گذاران اروپایی را مسخره خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از خالی ماندن بسیاری از کرسی‌های پارلمان اروپا هنگام سخنرانی نخست وزیر مالت، ژان کلود یونکر – رئیس کمیسیون اروپا – اعضای این پارلمان را "مسخره" خطاب کرد و گفت آن‌ها باید برای اعضای کوچک‌تر این اتحادیه احترام بیشتری قائل شوند.

آزردگی خاطر یونکر -- که خود اهل لوکزامبورگ است -- در حال مشاهده چگونگی برگزاری جلسه پارلمان اروپا که تقریبا خالی از اعضای آن بود، در چهره‌اش آشکار بود.

یونکر به افرادی که برای شرکت در سخنرانی "جوزف موسکات" – نخست وزیر مالت – در جلسه پارلمان اروپا شرکت کرده بودند، گفت: "شما مسخره‌اید!"

وی افزود: "این‌که حدود 30 عضو پارلمان در این جلسه شرکت کرده اند تنها این را نشان می‌دهد که پارلمان اروپا در اقدامات خود جدی نیست. پارلمان اروپا، مسخره است؛ بسیار مسخره است."

یونکر گفت مالت – کوچکترین کشور عضو اتحادیه اروپا که به تازگی محدودیت ریاست این اتحادیه از آن برداشته شده است – سزاوار رفتاری بهتر از این است.

وی گفت: "در صورتی که به جای آقای موسکات، خانم آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – و یا آقای امانوئل مکرون – رئیس جمهور فرانسه – (سخنرانی می‌کردند)، تمام اعضای پارلمان در این جلسه شرکت می‌کردند."

آنتونیو تاجانی – رئیس پارلمان اروپا – به سطح اندک شرکت قانون‌گذاران اروپایی در این جلسه اشاره نکرد؛ با این‌حال، وی به یونکر اخطار کرد با لحن محترمانه‌تری سخن بگوید.

تاجانی در پاسخ خطاب به یونکر گفت: "شما می‌توانید از پارلمان انتقاد کنید، بله، اما کمیسیون اروپا در پارلمان نفوذی ندارد و در حقیقت این پارلمان است که می‌تواند کمیسیون اروپا را تحت نظارت قرار دهد."

کشور مالت نزدیک به 400 هزار نفر جمعیت دارد و به این ترتیب، کوچکترین کشور عضو اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. لوکزامبورگ با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت، در جایگاه بعدی کوچکترین کشور در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

موسکات که در هنگام رد و بدل شدن این سخنان لبخند به چهره داشت، درباره چالش‌های مهاجرت صحبت کرد و برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – را "موجودی خطرناک" خواند که "همه کشورهای اروپایی می‌دانستند روزی با آن روبرو خواهند شد اما درباره آن اقدامی نکردند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار