چمران در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

منطقه 21 آب آشامیدنی بهداشتی شهر تهران را ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه 21 آب آشامیدنی بهداشتی شهر تهران را ندارد و آب شرب از جا‌های دیگری تامین می‌شود.

منطقه 21 آب آشامیدنی بهداشتی شهر تهران را نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب منطقه 21 و 22 اظهار داشت: برای رفع مشکل و تامین آب منطقه 22 قراردادی با سازمان آب منعقد کردیم که سازمان اعلام کرده که این قرارداد را لغو می‌کند.

وی با بیان اینکه اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برای منعقد کردن این قرارداد جلسه‌های زیادی با شرکت آب و فاضلاب این منطقه داشته است، افزود: قرار شد شهرداری در تأمین آب سرمایه‌گذاری کند، اما به گفته مسئولان شرکت آب و فاضلاب به دلیل عدم همکاری شهرداری این قرارداد لغو می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه منطقه21 آب آشامیدنی بهداشتی شهر تهران را ندارد، گفت: آب این منطقه از جا‌های دیگری تامین می‌شود.

چمران با بیان اینکه آب و فاضلاب منطقه21 و 22 از مشکلات عمده شهر تهران است، تاکید کرد: به دنبال حل مشکل آب منطقه21 و 22 هستیم.

وی با بیان اینکه بنده نامه‌ی پرورش رئیس سازمان آب تهران را به شهردار تهران ارسال کردم، تصریح کرد: این نامه را ارسال کردم تا شهرداری در این خصوص تصمیم جدی اتخاذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در این نامه رئیس سازمان آب مطرح کرده که از همکاری سازمان مشارکت‌های مردمی با شرکت آب و فاضلاب ناامید شده‌ایم.

چمران تاکید کرد: هم اکنون فضا‌های آموزشی در این مناطق با مشکلاتی مواجه است، به همین دلیل معتقدم فضا‌های آموزشی باید به صورت یک مصوبه در صحن شورای شهر تهران مطرح شود.

وی افزود: در منطقه21 و 22 باید 300 واحد آموزشی ساخته شود، چراکه وضعیت فضای آموزشی این مناطق از مرز ایلام هم بدتر است به گونه‌ای که منطقه22 حتی مدرسه هم ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این مناطق باید از سیستم قطره‌ای برای آبیاری فضای سبز استفاده شود، گفت: هم اکنون به دلیل استفاده از آب چاه عمق آن‌ها از 120 متر به 180 متر رسیده و در آینده نیز عمیق‌تر شدن آن مشکلات بهداشتی ایجاد خواهد کرد.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران در ادامه با اشاره به اظهارات چمران، گفت: هفته گذشته در شورای آموزش و پرورش در این خصوص بررسی‌هایی صورت گرفت و ۵ زمین در منطقه 22 برای احداث مدرسه تحویل شد.

وی ادامه داد: دو مدرسه آن ساخته شده و به دنبال آن هستیم تا51 واحد آموزشی را در این منطقه احداث کنیم.

دنیامالی گفت: به دنبال حل مشکل آب شرب در مناطق 21 و 22 شهر تهران هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.