همدان؛

کشف بیش از 46 هزار کیلوگرم فرآورده‌ غیر قابل مصرف در همدان

مدیرکل دامپزشکی همدان از کشف و ضبط بیش از 46 هزار کیلوگرم فرآورده‌ غیر قابل مصرف در همدان خبر داد.

کشف بیش از 46 هزار کیلوگرم فرآورده‌ غیر قابل مصرف در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا رسولی افزود: واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال از جمله موضوعات مهم و مورد توجه در این مدت بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت سه میلیون و 337 هزار و 972 نوبت سردام واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک انجام شده و مایه‌کوبی دام علیه بیماری شاربن، تیلربوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی و بروسلوز(تب مالت) در دستور کار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه بیماری سل و بروسلوز انجام شد، خاطرنشان کرد: در سه هزار و 471 رأس گاو و گوسفند خونگیری انجام شده است.

رسولی ادامه داد: در راستای مبارزه با سل گاوی 12 هزار و 51 راس دام زیر تست توبرکولین قرار گرفتند و در راستای بازرسی از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله، گوسفند و بز، 53 هزار و 264 لاشه یعنی 2 هزار و 236 تن بازدید شد.

مدیرکل دامپزشکی همدان بیان کرد: مقدار 21 هزار و 255 کیلوگرم یعنی 21 تن از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده که درصد ضبطی 95 صدم درصد است.

وی به کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان اشاره کرد و گفت: 3 میلیون و 402 هزار و 23 قطعه یعنی 6 هزار و 804 تن طیور بازرسی شده که 16 هزار و 433 قطعه یعنی 25 تن طیور غیر قابل مصرف بوده و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان درصد ضبطی را 36 صدم درصد عنوان کرد و در ادامه از واکسیناسیون علیه بیماری هاری در پنج هزار و 892 قلاده سگ گله و صاحب‌دار خبر داد.

وی با بیان اینکه کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان نیز در این سه ماهه مورد توجه قرار گرفته است، به بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان اشاره کرد و گفت: 29 هزار اماکن بازدید شده که 46 هزار و 272 کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیر قابل مصرف بوده و ضبط شده است.

رسولی به ارجاع 98 متخلف به مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: در ماه رمضان طرح تشدید کنترل بهداشتی مواد خام دامی از تمام مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فراورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های بسته‌بندی این فراورده‌ها بازرسی انجام شد.

وی گفت: این طرح از ابتدای ماه رمضان آغاز شده بود و تا پایان تعطیلات عید فطر ادامه داشت که 43 اکیپ مشغول انجام بازرسی و اجرای طرح بودند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.