هلال احمر در هفته ای که گذشت؛

از اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر تا صادر نشدن ویزای پزشکان از سوی عربستان

با یک کلیک از مهمترین اخبار هلال احمر در هفته ای که گذشت، مطلع شوید.

از اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر تا صادر نشدن ویزای پزشکان از سوی عربستانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از  اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر طی 2 سال گذشته تا صادر نشدن ویزای پزشکان از سوی  عربستان برای بازدید از مراکز پزشکی از مهمترین رویدادهای هلال احمر در هفته ای که گذشت، بود.

 اختصاص 6 فروند بالگرد امداد هوایی به هلال احمر طی 2 سال گذشته

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال  با اشاره به لزوم واکنش سریع در کار امدادی اظهار کرد: باید سرعت برای کمک به حادثه دیدگان و اعزام به مراکز درمانی لحاظ شود، از این رو اختصاص بالگردهای امداد هوایی در راستای تحقق این هدف امری ضروری است.

سلیمی تصریح کرد: طی 2 سال گذشته 6 فروند بالگرد امداد هوایی در راستای کاهش تلفات ناشی از حوادث به سازمان امداد و نجات جمعیت  هلال احمر اختصاص یافته است. 

 مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص تمهیدات سازمان امداد و نجات کشور به منظور خدمات رسانی امدادی در روز عید فطر، اظهار داشت: به منظور پوشش امدادی تعطیلات و مراسم عید سعید فطر، جلسه هماهنگی معاونان امداد استان‌های البرز، تهران و مازندران برگزار و مقرر شد ظرفیت پایگاه‌های امداد و نجات در محور کرج - چالوس، جاده هراز و محور فیروزکوه افزایش یابد.

سلیمی با اشاره به استقرار ۵۰۰ نجاتگر، پرستار و پزشک در مصلی تهران، افزود: ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتاق عمل سیار، یک دستگاه آی سی یو موبایل و یک دستگاه خودروی ارتباطات هم در تهران برای خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده است.

  استقرار ۵۰۰ نجاتگر، پرستار و پزشک در مصلی تهران

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص  تهیه واکسن حجاج از سوی مرکز تدارکات سازمان هلال احمر  اظهار داشت: تاکنون ۵۵ هزار واکسن وارد شده و تا چند روز آینده این میزان به ۱۰۰۰ دوز واکسن می‌رسد، مابقی آنها هم در حال بارگیری است و مشکلی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارد.

وی افزود: از هفته‌ آینده کاروان‌ها می‌توانند به محل‌های تعیین شده از سوی هلال احمر مراجعه و نسبت به واکسیناسیون حجاج اقدام کنند.

مرعشی با اشاره به منع بیماران از حضور در سرزمین وحی گفت: جدولی داریم که در آن انواع بیماری‌هایی که موجب منع سفر زائران به حج می‌شود، شرح داده شده است، این جدول تغییر نکرده  از این رو بیماران پیشرفته قلبی، زنان حامله، بیماران سرطانی، بیماران ریوی و کبدی پیشرفته منع سفر خواهند داشت.

 صادر نشدن ویزای پزشکان از سوی عربستان برای  بازدید از تجهیزات پزشکی

علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که چه زمانی تیم‌های پزشکی به مکه و مدینه اعزام می شوند، تصریح کرد: مقرر شده تا تیمی از متخصصان به منظور بازدید از دستگاه های پزشکی به عربستان اعزام شوند، از این رو  مرکز از ماه گذشته اقدامات لازم را در راستای اعزام این گروه انجام داده  تا ویزا اخذ شود اما تاکنون ویزایی صادر نشده  و تا زمان اخذ ویزا نمی توان تاریخ اعزام را مشخص کرد.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۸:۱۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
خیلی عالیه من چون به اخبار هلال احمر علاقه مندم تنها جاییکه خبرا رو خوب پوشش می ده این جاس جا داره تشکر کنم سپاس فراوان بازهم اخبار هلال بزارین محمودی
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۱۸:۱۶ ۰۹ تير ۱۳۹۶
خیلی عالیه من چون به اخبار هلال احمر علاقه مندم تنها جاییکه خبرا رو خوب پوشش می ده این جاس جا داره تشکر کنم سپاس فراوان بازهم اخبار هلال بزارین محمودی
آخرین اخبار