مرادی:شورای عالی وزنه برداری درباره استعفای انوشیروانی تصمیم می‌گیرد

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان گفت: هر زمانی که استعفای مکتوب انوشیروانی به دست ما برسد، در شورای عالی فدراسیون در مورد آن تصمیم می‌گیریم.

مرادی:شورای عالی وزنه برداری درباره استعفای انوشیروانی تصمیم می گیرد/تعامل خوبی با مسئولان فدراسیون جهانی داریمعلی مرادی درگفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استعفای سجاد انوشیروانی از سرمربی گری تیم ملی وزنه برداری بیان کرد: وی به صورت تلفنی این موضوع را به من اطلاع داده  است. هر زمانی که استعفای مکتوب انوشیروانی به دست ما برسد، در شورای عالی فدراسیون وزنه برداری در مورد آن تصمیم می‌گیریم.

وی درمورد اینکه به نظر می‌رسد تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی دلیل اصلی استعفای سرمربی تیم ملی وزنه برداری باشد، گفت: پس از رقابت‌های المپیک قرار شد تا کیانوش رستمی به صورت اختصاصی تمریناتش را دنبال کند و حتی شورای فنی فدراسیون هم با این موضوع موافقت کرد. براساس این تصمیم، کیانوش تمریناتش را خارج از اردو‌های تیم ملی ادامه داد؛ بنابراین بعید می‌دانم جداگانه تمرین کردن رستمی دلیل استعفای انوشیروانی باشد. باید بگویم کیانوش رستمی و همچنین سهراب مرادی برای برگزاری تمرینات اختصاصی و جداگانه مجوز دارند.

مرادی ادامه داد: پیش از المپیک هم بسیاری از اصحاب رسانه مخالف سرمربی گری انوشیروانی بودند و وی را برای فعالیت در این سمت کم تجربه می‌دانستند. خوشبختانه وزنه برداری ایران پتانسیل زیادی دارد و متکی به فرد نیست. اقدامات خوبی برای پرورش مربیان مستعد از سوی فدراسیون انجام شده و اگر دوستان بر جدایی اصرار داشته باشند، با این امر مخالفت نمی‌کنیم. درصورتی که شورای فنی با استعفای انوشیروانی موافقت کند، گزینه‌های مناسبی برای جانشینی وی داریم.  

وی درمورد قهرمانی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در مسابقات جهانی با وجود قرار گرفتن این تیم در جایگاه ششم جدول مدال آوری اظهار داشت: در این رقابت‌ها از لحاظ امتیازی به قهرمانی رسیدیم. البته مدال‌های متعددی هم کسب کردیم. قرار نیست تمام مدال‌ها به یک کشور برسد چرا که در غیر این صورت باید مسابقات جهانی تعطیل می‌شد.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درباره دیدار با تاماش آیان گفت: به هر حال انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری به پایان رسیده و در حال حاضر باید به فکر گسترش ارتباطات خود با این نهاد باشیم. در اجلاس اخیر فدارسیون جهانی با تاماش آیان دیدار کردم. البته مسئولان چند کشور هم برای برگزاری کلاس‌های آموزشی با من مذاکراتی انجام دادند. قصد داریم در آینده‌ای نزدیک طبق مکاتبه با IWF میزبانی مسابقات معتبر بین المللی را برعهده بگیریم و رقابت‌هایی مانند جام نامجو و جام فجر را در تقویم سالانه فدراسیون جهانی قرار دهیم.  

مرادی درمورد صدور مجوز شرکت در مسابقات بین المللی برای بانوان وزنه بردار مسلمان گفت: لباس بانوان مسلمان مورد تائید مسئولان فدارسیون جهانی وزنه برداری قرار گرفته است و آن‌ها مشکلی برای حضور در مسابقات بین المللی ندارند، اما پوشش بانوان وزنه بردار ایرانی بایداز سوی وزارت ورزش و جوانان تائید شود.  فدراسیون وزنه برداری تاکنون اقدام خاصی برای حضور بانوان در مسابقات انجام نداده است و بیشتر پیگیر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها هستیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری درمورد برنامه‌های آتی این فدراسیون بیان کرد: مسابقات جهانی آمریکا، بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان، رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و چند مسابقه بین المللی معتبر را در ماه‌های آتی پیش رو داریم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار