اردبیل؛

نماز عید سعید فطر در پیاده راه شهیدگاه اردبیل اقامه می شود

امسال برای اولین بار نماز عید سعید فطر در اردبیل در فضای باز و غیر مسقف برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان این مطلب، بر فضیلت استثنایی شب عید فطر، نماز عید فطر و روز عید فطر تاکید کرد و گفت: با توجه به استحباب اقامه نماز عیدین در محوطه غیر مسقف، امسال برای اولین بار نماز عید فطر در فضای باز و غیر مسقف برپا خواهد شد.

شهردار اردبیل هم از برگزاری نماز عید سعید فطر در پیاده راه شهیدگاه و در حریم مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

حمید لطف‌اللهیان با اشاره به احداث پیاده راه شهیدگاه در اردبیل گفت: جای پیاده راه شهیدگاه به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم ها و آیین های ملی و مذهبی در این شهر خالی بود که خوشبختانه با احداث این محوطه آیین‌های ملی و مذهی نسبت به گذشته در کهن شهر اردبیل رونق خواهد گرفت.

شهردار اردبیل به پیشرفت فیزیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: محوطه شهیدگاه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی آماده استفاده شهروندان اردبیلی است که با ایجاد آبنمان ها و بازگشایی محوطه‌های اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی این پیاده راه نقش خود را به عنوان فضای انسان محور به خوبی ایفا خواهد کرد.

نماز عید فطر همه ساله در مصلای امام خمینی(ره) اردبیل برگزار می شد که به دلیل ازدحام نمازگزاران در خیابانها و معابر اطراف هم نماز اقامه می شد.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.