دادستان قزوین خبر داد:

ابرزمین خواران قزوین دستگیر شدند

دادستان قزوین از دستگیری ۲۰ نفر در ارتباط با پرونده زمین خواری در قزوین خبر داد.

دستگیری بزرگترین باند زمین خواریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین امروز به خبرنگاران گفت: این افراد از کارکنان اداره کل مسکن و شهرسازی و دلالان خرید و فرش زمین هستند که زمین‌های دولتی را در قزوین، محمدیه و الوند بعد از شناسایی با سند جعلی، زیر قیمت به افراد و بعد هم به قیمت بالاتر به شخص ثالث می‌فروختند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه این افراد با کارشناسی دقیق شناسایی شده اند گفت:: در حال حاضر ۲۰ نفر در این رابطه در بازداشت هستند که در دستگاه‌های دولتی مسئولیت داشتند.

وی گفت: ۷۰ قطعه زمین در این پرونده شناسایی شده که قیمت یک قطعه از این زمین‌ها ۵ میلیارد تومان است.

دادستان قزوین افزود: شروع این کار در حوزه مسکن و شهرسازی از سال ۸۵ است وآخرین پرونده هم در سال ۹۵ بود که با استفاده از رانت دولتی انجام شد.

به گفته دادستان قزوین، حدود ۱۰ سال است که کارشناسان مسکن و شهرسازی و دلالان به صورت حرفه‌ای اموال و زمین‌های دولتی را جابجا می‌کردند.

دادستان قزوین با بیان اینکه در این پرونده حجم تخلف و عدول از مقررات خیلی بالاست گفت:: پرونده در شعبه بازرسی در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام صادقی افزود: هر چه به جلو پیش می‌رویم موضوعات جدیدتری به دست می‌آید که امیدواریم این پرونده با قدرت به اتمام برسد و دست افراد ناپاک و فاسد کوتاه شود.

دادستان تاکید کرد: توقیف اراضی و متوقف کردن اراضی بعدی اولین اقدام در این پرونده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.