دور جدید مذاکرات صلح ژنو؛ پذیرش باقی ماندن اسد در قدرت از سوی معارضان سوری

یک منبع آگاه به مذاکرات صلح ژنو اعلام کرد معارضان سوری احتمالاً موافق باقی ماندن بشار اسد در قدرت باشند.

دور جدید مذاکرات صلح ژنو؛ پذیرش باقی ماندن اسد در قدرت از سوی معارضان سوریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام آگاه به مذاکرات صلح سوریه در ژنو اعلام کرد دور جدید مذاکرات احتمالاً درباره آغاز فرآیند انتقال سیاسی قدرت در کشور است و نیروهای مخالف سوری هم احتمالاً با ماندن بشار اسد، رییس جمهور قانونی سوریه در قدرت طی این دوره موافقت خواهند کرد.


این منبع که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: دور جدید مذاکرات سوریه احتمالاً با اعلام آغاز فرآیند انتقال قدرت در سوریه همراه خواهد بود. دوره انتقال بین 9 تا 12 ماه طول خواهد کشید؛ اما در واقع می‌‌تواند تا سال 2021 و برگزاری انتخابات و به قدرت رسیدن دولت جدید ادامه یابد. در طول دوره انتقال، قانون اساسی جدید و ترکیب پارلمان آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.


این منبع تاکید کرد: بشار اسد طی این دوره انتقال می‌‌تواند در راس قدرت باقی بماند. پیش‌تر توافق اولیه‌ای در این باره حاصل شده بود. مخالفان سوری پذیرفته‌اند اسد در طول دوره انتقال قدرت رییس جمهور سوریه باقی بماند. حتی اخوان المسلمین نیز این موضوع را قبول کرده‌اند. حسن هاشمی، رییس گروه اخوان المسلمین سوریه در هفته نخست ماه ژوئن در این باره به مسکو سفر کرد و با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در این باره گفت و گو کرده بود.


از سال 2011 میلادی، سوریه درگیر جنگ خونین با گروه‌های مختلف از جمله گروه تروریستی داعش و جبهه النصره شده است. مذاکرات صلح ژنو با میانجیگری سازمان ملل برای پایان به جنگ سوریه و گفت و گو میان دولت سوریه و معارضان این کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
معارضان سوری مجبورند قبول کنند چون مدافعان حرم حضرت زینب (س) ایرانی هستن
آخرین اخبار