کرمانشاه؛

شهدای مدافع حرم مانع از تعبیر خوابهای شوم مزدوران تکفیری برای ایران شدند

اگر شهدای مدافع حرم نبودند، معلوم نبود که این مزدوران تکفیری چه خواب های شومی را برای ایران و سوریه تعبیر می کردند.

 

 

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر علی اکبر محسنی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در دیدار با خانواده معظم شهید فریدون احمدی  چهاردهمین شهید مدافع حرم کرمانشاه، اظهارکرد: نخستین کسی که در تاریخ واژه شهید را برای کشته های جنگ به کاربرد شخص رسول الله(ص) بود، زیرا پیامبر اکرم فرمودند: هرکسی که در راه خدا کشته شود، شهید است و هیچ چیزی از قطره خونی که در راه خدا (نجات مردم) و تحقق عدالت به زمین ریخته می شود، در نزد خدا محبوب تر نیست.

 محسنی افزود: در آیات قرآن  بیش از 10 بار در سوره های گوناگون به فضیلت شهیدان راه حق، عدالت و آزادی به صورت مستقیم اشاره شده و خداوند متعال شهیدان را دارای والاترین منزلت در نزد خویش و بالاترین عظمت ها و نعمت ها و پاداش های بهشتی تلقی نموده و آنان را افرادی زنده، شادمان و خشنود از رحمات بی کران و جاودانه خودش معرفی می کند.

 وی درباره نتیجه عمل و فداکاری و جانفشانی شهیدان گفت: شهیدان پیام آوران رهایی، آزادی، عدالت، عزت و اسقلال اند و اگر خون و ایثار آنان نباشد، زورمندان، ستمگران، طاغوتیان و عدالت ستیزان، مردم مظلوم و مستضعف را به انقیاد، بردگی و ذلت خواهند کشاند و تاریخ و جامعه از تکامل و خوشبختی مادی ومعنوی باز خواهد ماند.

 محسنی تاکید کرد: به گفته دکتر شریعتی شهیدان قلب طپنده وحیات بخش ورهایی بخش تاریخ اند و اگر نباشند، تاریخ از جنبش، حیات، حرکت و آزادی بازخواهد ایستاد.

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: شهید مطهری شهیدان را چراغ رهایی بخش و روشنی بخش تاریخ تلقی نموده اند که اگر نباشند کاروان تاریخ  در تیرگی جهالت، ظلم، استبداد وشرک غرق خواهد شد.

 محسنی گفت: همانگونه که اگر شهیدان قبل از انقلاب نبودند، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و اگر شهیدان جنگ تحمیلی نبودند، ایران اسلامی تجزیه می شد و ازهم می پاشید و اکنون خبری از استقلال، امنیت وعزت مردم  نبود، اگر شهیدان عزیزی چون شهید فریدون احمدی و همرزمان خداجو و عدالتخواه وی نبودند و نباشند هیچ معلوم نبود، دشمنان استقلال و سعادت این ملت و مزدوران تکفیری و جنایتکار آنها چه برسر ملت مظلوم سوریه و ملت ما می آوردند و چه خواب های شومی را برای ایران عزیز تعبیر می کردند.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.