بروجرد؛

نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر بروجرد

بروجرد با ۲۶۴ هکتار وسعت رتبه‌دار بافت فرسوده در لرستان است.پس از زمین‌لرزه سال ۸۵ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بافت فرسوده بروجرد نوسازی شد.



مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری بروجرد گفت: بروجرد با ۲۶۴ هکتار بافت فرسوده در خیابان‌های صفا، بحرالعلوم، آزادی، جعفری، شریعتی، شهدا و حافظ رتبه‌دار بافت فرسوده شهری در لرستان است.
بهروز گودرزی گفت: بناهای قدیمی، فرسوده، بدون استحکام و مخروبه بزرگ‌ترین چالش بافت فرسوده بروجرد محسوب می‌شوند که برخی از آن‌ها به محل تجمع معتادان و افراد ولگرد تبدیل شده‌اند. با توجه به زلزله‌خیز بودن شهرستان بروجرد، وقوع زمین‌لرزه احتمالی خسارات قابل توجه مالی و جانی را در بافت فرسوده این شهر آن‌هم باوجود خانه‌های قدیمی و خشتی رقم می‌زند.
گودرزی افزود: بسیاری از شهروندان ساکن در بافت فرسوده بروجرد به دلیل مشکلات موجود در این منطقه، آنجا را ترک کرده و در نقاط مختلف شهر ازجمله محله‌های تازه‌ساز ساکن شده‌اند. البته ۳۰ تا ۴۰ درصد این بافت پس از زلزله سال ۸۵ نوسازی شد.

گودرزی با اشاره به مشکلات شهرداری در نوسازی بافت فرسوده بروجرد گفت: با هدف نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و رعایت عدالت اجتماعی در ارائه خدمات به همه شهروندان بروجردی، قرار است این بافت با مشارکت بخش خصوصی احیا شود. پیمانکار این طرح با برخورداری از کارنامه درخشان کاری، پروژه عظیم نوسازی و بازسازی بافت فرسوده بروجرد را اجرایی می‌کند.
وی در ادامه گفت: با احیای بافت فرسوده این شهر علاوه بر بهبود و ارتقای مبلمان شهری، بستر لازم برای ارائه خدمات‌دهی مطلوب به شهروندان ساکن بافت فراهم می‌شود.

مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت‌های فرسوده لرستان با پیش‎بینی سه ماهه در زمینه دستیابی به خروجی گروه مطالعاتی بافت فرسوده در بروجرد گفت: به منظور پیشگیری از تأخیر در عملیات نوسازی، باید طرح شمس ایرانیان با هماهنگی مسئولان و به موازات انجام اقدامات مطالعاتی تیم کارشناسی اجرایی شود.

جواد گودرزی آغاز اجرای عملیات نوسازی بافت فرسوده بروجرد را در سال جاری امکان‌پذیر عنوان می‌کند و می‌افزاید: در روند ساخت و ساز‌ها توجه به معماری اسلامی-ایرانی به عنوان یک اصل اساسی مورد تأکید خواهد بود. این مسئول با اشاره به اینکه بازآفرینی کامل بافت فرسوده بروجرد در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله پیش‌بینی می‌شود، تأکید می‌کند: بخش عمده‌ای از تحقق این مهم به میزان مشارکت مردم و همراهی و همکاری مسئولان برمی‌گردد.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار