تبریز؛

آزادسازی 38 کیلومتر از حریم و بستر رودخانه های بناب

فرماندار بناب از لایروبی و بازگشایی 38 کیلومتر از رودخانه های دائمی این شهرستان خبر داد و افزود: برای این منظور 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرج اللهی فرماندار بناب در حاشیه بازدید از روند لایروبی و پاکسازی رودخانه های صوفی چای و قوبی چای اعلام کرد: برای باقی مانده مسیر رودخانه ها امسال نیز 2 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی منزل مسکونی در حریم و بستر این رودخانه ها بصورت غیر مجاز احداث شده اند، گفت: از این تعداد 8 واحد مسکونی در بستر رودخانه ها باقی مانده است که پرونده قضایی تشکیل و به محض صدور حکم این اماکن تخریب و رودخانه ها پاکسازی خواهند شد.
 
وی با انتقاد از مدیران ادارات خدمات رسان به علت واگذاری خدماتی از جمله انشعاب آب، برق، گاز و تلفن به این واحدها، اظهارکرد: به دلیل عدم نظارت شهرداری این اماکن بدون دریافت مجوز ساخت احداث شده و واگذاری خدمات نیز باعث ایجاد حق در ساکنان آن ها شده است.
 
فرج اللهی از رودخانه های صوفی چای و قوبی چای به عنوان مهم ترین رود خانه های استان آذربایجان شرقی نام برد و گفت: این رودخانه ها دارای 85 هزار هکتار اراضی پایاب هستند که نقش عمده ای در رونق کشاورزی منطقه دارند.
 
فرماندار بناب بر بازگشایی کامل و هرچه سریع تر رودخانه های صوفی چای و قوبی چای بناب از وجود اماکن احداثی غیرمجاز در حریم و بستر تأکید کرد.
 
آزادسازی حریم رودخانه های آذربایجان شرقی در راستای طرح نجات دریاچه ارومیه و به منظور تسریع در انتقال آب رودخانه های منتهی به این دریاچه اجرا می شود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار