یزد؛

برنامه‌ ریزی صحیح جهت افزایش اشتغال پایدار

باید از واحدهای نیمه فعال در راستای ایجاد اشتغال پایدار در کشور حمایت کنیم.

 مصطفی پوردهقان معاون فرماندار اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال اظهار کرد: توجه به منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی اقتصادی و اقتدار کشور خواهد بود که دراین جلسه آخرین وضعیت واحدهای صنعتی اردکان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. 

 پوردهقان افزود: یکی از برنامه های مهم اقتصاد مقاومتی را افزایش بهره‌وری واحدهای نیمه‌فعال صنعتی دانست و همچنین برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در جهت افزایش اشتغال پایدار با برنامه‌ریزی صحیح گام برداشت و در این راه کارآترین سیاست حمایت از واحدهای نیمه‌تمام و نیمه‌فعال است.

وی اظهار داشت :  این شهرستان بیش از ۲۳۳ واحد صنعتی وجود دارد که ۲۰۷ واحد فعال، ۲۶ واحد نیمه فعال و همچنین  ۱۵ واحد نیمه تمام می باشد .

وی تصریح کرد: سیاست شهرستان پس از پایش وضعیت واحدهای تولیدی به منظور شناسایی واحدهای غیرفعال، نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام، حمایت از واحدهای باصرفه اقتصادی و معرفی به ستاد تسهیل واحدهای صنعتی استان در جهت احیاء و راه اندازی مجدد است. 

پوردهقان خاطرنشان کرد: از همین رو با توجه به سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در جهت حمایت از تولید و اشتغال پایدار لازم است واحدهای صنعتی و تولیدی نیازمند به تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در سایت بهین‌یاب سازمان صنعت معدن و تجارت جهت استفاده از تسهیلات مذکور ثبت نام نمایند.

در این جلسه که معاون صنایع کوچک و مدیر تأمین مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین اعضای کارگروه  تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری اردکان حضور داشتند واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و غیرفعال شهرستان مورد پایش و شناسایی قرار گرفت.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار