کارخانه: معنوی نژاد و مرندی فوق العاده بودند / هنوز برای انتقاد از کولاکوویچ زود است

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه گفت: بازیکنان ما از جمله معنوی نژاد و مرندی عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و به طور قطع اگر در سرویس هم بهتر شویم نتایج بهتری کسب می‌کنیم.

////در حال تکمیل ////
مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه و کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال کشورمان در هفته اول و دوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال گفت: یک خدا قوت و خسته نباشید به کادر فنی تیم ملی و بازیکنان می‌گویم بابت نتایج خوبی که کسب کردند.خوشبختانه تیم ملی ما هر چقدر که جلو‌تر می‌رود منسجم‌تر و بهتر می‌شود و همین مسئله نشان می‌دهند که می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم. بازی مقابل آرزانتین بسیار سنگین بود و هر دو تیم مبارزه سختی انجام دادند.
 
وی ادامه داد: این رقابت ۲ ساعت و نیم ادامه داشت و من مدت‌ها بود که چنین رقابتی را ندیده بودم. ولاسکو در نزد مردم بسیار دارای احترام است و بسیار معتقدند که وی توانست والیبال ما را به چنین جایگاهی برساند که البته چنین است. بازیکنان ما هم خواستند در این بازی ثابت کنند که چه سطح و جایگاهی هستند و خوشبختانه موفق شدند که به برتری برسند.
 
سرمربی تیم والیبال سرمایه ادامه داد: ست اول بازی بسیار نزدیکی در جریان بود و امکان آن وجود داشت که شکست بخوریم. من مطمئنم اگر این گونه می‌شد بازیکنان ما به سختی می‌توانستند به بازی بازگردند و بر آرژانتین غلبه کنند. 
 
وی ادامه داد: سعید معروف با حضور معنوی نژاد دستش باز‌تر شد و در حالی که از آرژانتین در همان ست اول عقب بودیم با حملات سرعتی توانستیم سیستم آرژانتین را بر هم بزنیم و ست اول را ببریم. نباید فراموش کرد که حضور معنوی نژاد بسیار چشم گیر بود، اما بازیکن دیگری هم به نام مرندی در زمین حضور داشت که عملکرد فوق العاده‌ای داشت.
 
کارخانه افزود: در کشور ما بیشتر بازیکنانی به چشم می‌آیند که در حمله و امتیاز گیری موفق هستند. در حالی که دریافت و پاس اهمیت بسیار زیادی دارد. خوشبختانه بازیکنان ما هم در این زمینه بسیار موفق بودند و ما توانستیم آرژانتین را شکست دهیم.
 
وی درباره بازی مقابل بلژیک هم عنوان کرد: در بازی مقابل بلژیک در همه فاکتور‌ها از این تیم جلو بودیم، اما به دلیل اشتباه هایی که در دفاع و سرویس زدن از سوی ما رخ داد به این تیم امتیاز دادیم. متاسفانه این امتیازهایی که هم به آرژانتین و هم به بلژیک دادیم در آخر می‌تواند دردسر ساز شود. 
 
سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در مورد دیدار ایران مقابل صربستان هم گفت: صربستان یکی از برترین تیم‌های دنیاست که تیمی منسجم و خوب دارد. این تیم از بازیکنانی بهره می‌برد که بعضی وقت‌ها مهار نشدنی هستند. در هر صورت در این بازی مشکل ما همان طور که در مقابل ایتالیا مشکل داشتیم در دفاع‌های سرعتی بود و در نهایت شکست خوردیم. من معتقدم که کادر فنی باید برنامه ریزی بیشتری برای نقاظ ضعف تیم ملی مانند سرویس‌ها و دفاع سرعتی داشته باشد تا به راحتی بتوانیم بر رقیبانمان غلبه کنیم.
 
وی افزود: خوشبختانه در جدول ۱۲ تیمی هم اکنون در جایگاه هشتم قرار داریم و بالاتر از تیم هایی، چون آمریکا، روسیه، آرژانتین و ایتالیا قرار داریم، اما با این حال تیمی هم مانند بلژیک بالای ما قرار دارد که به هیچ عنوان از ما سر‌تر نیست. به هر صورت ما باید از فرصت‌های موجود بهترین استفاده را ببریم تا تیم خوبی برای مسابقات جهانی، لیگ جهانی، جام جهانی و المپیک آماده کنیم. 
 
کارخانه ادامه داد: تیم ملی زمان کمتری را برای تمرین گذاشت و آن هم به دلیل آن بود که کولاکوویچ احساس کرد بازیکنان خسته هستند به همین دلیل تیم ما مانند رقابت هایی که در گذشته در آن حاضر شده است نتوانست در بازی‌های ابتدایی خود نتایج خوبی کسب کند. اما رفته رفته بهتر شدند. من مطمئن هستم که اگر شروع هایمان بهتر باشد می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.
 
سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در مورد تاثیر لیگ والیبال بر تیم ملی هم عنوان کرد: شاکله اصلی تیم ملی تیم بانک سرمایه و پیکان است. ۴ بازیکن از تیم بانک سرمایه در تیم ملی به صورت ثابت بازی کردند و بدون شک موفقیت تیم ملی در مسابقات مختلف به لیگ پویا و باطراوت ربط دارد. به هر صورت تیمی که توانسته در این مدت به ۲ عنوان قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی آسیا دست یابد توانایی خوبی برای کمک به تیم ملی دارد.
 
وی در ادامه از مشکل تیم ملی این گونه گفت: ما در تمام بخش‌ها به غیر از سرویس زدن با تمام تیم‌های برتر برابری می‌کنیم و اگر زمان بیشتری را به صورت کنترل شده به این قسمت اختصاص دهیم می‌توانیم تیم بهتری داشته باشیم. 
 
کارشناس والیبال کشورمان در ادامه بیان داشت: از فدراسیون قدری گله مندم. اگرچه اولویت برای تیم ملی است، اما زمان بندی باید به گونه‌ای باشد که باشگاه‌ها هم با توجه به سرمایه گذاری هایی که انجام می‌دهند خیلی بی انگیزه نشوند. امروزه بازیکنان مختلفی از تیم‌های بانک سرمایه، پیکان و دیگر تیم‌ها در تیم ملی حضور دارند که با توجه به لیگ خوبمان در فرم آماده‌ای قرار دارند. به طور قطع اگر شرایط لیگ ما مناسب باشد درصد اشتباه‌ها و خطا‌ها کمتر می‌شود و می‌توانیم تیم بهتری داشته باشیم.
 
سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه در پایان و در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند کولاکوویچ مانند لوزانو و کواچ کاریزما کافی را ندارد بیان داشت: بنده هم انتقاداتی را در مورد کولاکوویچ و شنیده ام، اما هنوز این صحبت‌ها زود است و باید به وی زمان داد به هر صورت کولاکوویچ مدت زیادی نیست که به ایران آمده است و شناخت کافی از بازیکنان ندارد. به نظرم تیم ملی جایگاه خوبی دارد و همچنان باید به این مربی زمان داد.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار