یزد؛

کمک یک میلیارد ریالی صنایع و خیرین اردکانی در جشن گلریزان

صنایع و خیرین این شهرستان یک میلیارد ریال به جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

 هادی مقیمی فرماندار اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: استقبال خوب مردم و صنایع مختلف از این جشن، نشان‌دهنده این است که فرهنگ از خود گذشتگی در بین اقشار مختلف به خوبی در حال نهادینه شدن است. 

مقیمی با بیان اینکه جشن گلریزان، فرصتی مغتنمی است که مردم نیز در امور خیر و خداپسندانه، مشارکت فعال داشته باشند تصریح کرد: از این رو جشن گلریزان می‌تواند زمینه‌ساز تحکیم بخش فرهنگ مشارکت را در جامعه فراهم کرده و در کمک به زندانیان نیازمند، مردم و خیرین می‌توانند پیشگام باشند. 

وی گفت: با ورود خیرین به عرصه حمایت از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود . 

معاون اداره کل زندان های استان یزد نیز در ادامه تصریح کرد: یکی از آیین های مهم این جشن کمک های مردمی می باشد که با کار خیر شان یک زندانی را آزاد می کنندو خانواده ای را شادمان می سازند. 

محمد سلیمی فرد نیز با بیان اینکه در استان یزد ۲۵ میلیارد تومان برای ۱۶۳ نفر زندانی جرائم غیر عمد در استان یزد نیاز است که از این مبلغ ۲۷۸ میلیون تومان جمع آوری شده است افزود: در سال گذشته در قالب جشن های گلریزان ۱۲۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد با تامین افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شده اند. 

محمد سلیمی فر بیان داشت : هم اکنون ۱۶۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان هستند که برای آزادی آنها به بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم خیران همراهی و حمایت کنند. 

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته چهار نفر زندانی غیر عمد اردکانی به جرم بدهی مالی و مهریه نیاز به 3 میلیارد و 900 میلیون ریال داشتند که در جشن گلریزان بدهی شان نقد و زمینه آزادی، مهیا شد. 

سلیمی فرد گفت: امسال نیز چهار زندانی غیر عمد اردکانی نیاز به 50 میلیارد ریال دارند که 890 میلیون ریال آن از شاکیان رضایت گرفته شده است و امیدواریم زمینه آزادی آنها هم مهیا شود. 

وی در پایان برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را یک اقدام بسیار موثر دانست و اذعان کرد: امیدواریم این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد زندانی بودن حتی یک زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها نباشیم. 

اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.