اعلام حمایت بوریس جانسون از ترزا می

وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد از "ترزا می" حمایت می‌کند و قصد نخست‌وزیری ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل؛ "بوریس جانسون"، وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد از "ترزا می"، نخست وزیر این کشور حمایت می‌کند و قصد ندارد برای تصاحب جایگاه وی اقدامی انجام دهد.

روزنامه ساندی تایمز در گزارشی نوشته بود 5 وزیر انگلیسی با بوریس جانسون تماس گرفته و از او خواسته‌اند در صورتیکه ترزا می موفق نشود با همکاری سایر احزاب دولت ائتلافی تشکیل دهد، جایگزین وی شود.

اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، بوریس جانسون با انتشار یک توییت به گمانه‌زنی‌ها در این باره پایان داد و نوشت: من از ترزا می‌حمایت می‌کنم. بیایید کارمان را ادامه دهیم.

انتخابات پارلمانی انگلیس روز پنجشنبه برگزار و نتایج آن روز جمعه اعلام شد. حزب محافظه‌کار به ریاست ترزا می در این انتخابات پیروز شد؛ اما نتوانست اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد. به همین دلیل ترزا می اعلام کرد قصد دارد یک دولت ائتلافی با مشارکت حزب محافظه کار و حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی تشکیل دهد.

این تصمیم مخالفان زیادی داشت و با انتقاد شدید عموم مردم مواجه شد. حتی یک طومار اینترنتی در مخالفت با این ائتلاف تهیه شد که تا این لحظه بیش از 502 هزار نفر آن را امضا کرده‌اند.

در این میان، "جرمی کوربین"، رهبر حزب کارگر، نیز مدعی شد وی هنوز می‌تواند نخست وزیر انگلیس شود.

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 41 درصد از رای‌دهندگان انگلیسی خواستار استعفای فوری ترزا می هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار