لرستان؛

احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند سراسر کشور

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور از بهره برداری ۲۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند احداث شده و انتظار می‌رود ۵ هزار واحد دیگر تا پایان سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سلگی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور گفت: انتظاری که در حوزه مدرسه و بهداشت و کارهای مشابه داریم نباید آن را در حوزه مسکن داشته باشیم چراکه مسکن به‌عنوان یک کالای گران و به‌عنوان کالایی که نیازمند حمایت­ و منابع متعدد است از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی افزود: مراکزی که عام‌المنفعه هستند مانند مدارس و مسجد دارای متولی عمومی هستند و سالیان سال قدمت دارند و دانش‌آموختگان زیادی از آن بهره می‌­برند، ولی مسکن پس از بهره‌برداری نیازمند تعمیر و یا ساخت‌وساز مجدد است پس همواره به مقوله مسکن به‌عنوان مسئله‌ای خاص باید توجه کرد.
 
سلگی گفت: انجمن خیرین که در ۱۲۰ شهرستان در سطح کشور و با یک ترکیبی حدود هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت افتخاری توانسته است ۳۰ هزار واحد مسکن عملیاتی شده را که ۲۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است را به کمک خیرین مسکن‌ساز به خانواده‌ها تقدیم کند.
 
مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور با اشاره به همکاری با کمیته امداد افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد خمینی (ره) امضاءشده ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش انجمن خیرین مسکن‌ساز قرارگرفته‌اند.
 
وی گفت: با اشاره به اینکه طرح اهدای مسکن به خانواده‌های دارای حداقل دو معلول یک برنامه پنج ساله است در طرح مسکن معلولان چهار هزار و ۵۰۰ واحد عملیاتی شده که هزار و ۵۰۰ واحد آن روزهای آینده افتتاح می‌شود.
 
سلگی افزود: در حوزه مسکن نیازمند یک تنوع در سطح ملی و استانی هستیم به جهت اینکه نوع نگاه به مسکن باید تغییر کند؛ نباید کل توان را بر روی احداث گذاشت و درزمینهٔ تعمیرات و کمک به رهن واحد‌ها به خانواده­‌های نیازمند می‌تواند اقدامات خوبی انجام گیرد.
 
وی با اشاره به کارهای جاری انجمن گفت: از ۳۰ هزار واحد در سراسر کشور ۲۰ هزار واحد مسکن به اتمام رسیده و انتظار می‌رود پنج هزار واحد دیگر آن تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد و مابقی تا پایان سال ۹۷ به اتمام می‌رسند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.