رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

نوسازی واحدهای صنعتی لرستان با رویکرد صادرات

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی استان لرستان با رویکرد صادرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ 
صفی خانی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۸۱ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۶۹۴۴ نفر در بخش صنعت شهرستان بروجرد، گفت: با توجه به اینکه شهرستان بروجرد شهری صنعتی ست و بالغ‌بر ۳۸ درصد صنایع استان لرستان در این شهرستان مستقر است باید برنامه‌ریزی‌ها به‌منظور ایجاد تحول در صنعت این شهرستان شکل گیرد.

وی با اشاره به تدوین سند اشتغال و سرمایه گذرای استان لرستان با ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افزود: اشتغال ۳۵ هزارنفری پیش‌بینی‌شده در این سند تأثیر مستقیمی بر شاخصه‌های اقتصادی استان لرستان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر لزوم تحقق میزان سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیارد تومانی در شهرستان بروجرد گفت: باید منابع موجود را به سمتی هدایت کرد که به ارتقا شاخصه‌های تولید و اشتغال در بخش مرتبط منجر شود بنابراین باید شاخصه‌های اقتصادی و روش‌هایی که این شاخصه‌ها را به رشد نزدیک می‌کند دیده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بابیان اینکه رونق تولید با رویکرد جدید در شهرستان بروجرد ادامه خواهد یافت، گفت: سال گذشته بیش از ۹۸ درصد از منابع تزریق‌شده در بخش‌های مختلف این شهرستان به هدف اصلی رسیده که سبب تغییر در شاخصه‌های اقتصادی استان شده است و امسال نیز رونق تولید با رویکردی متفاوت از سال گذشته از اولویت‌های اجرایی خواهد بود.

وی با تأکید برافزایش ۱۰ درصدی تولید در سال جاری گفت: این میزان از افزایش تولید منجر به افزایش اشتغال مولد می‌شود همچنین امسال واحد‌ها و کارگاه‌های صنفی و بنگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر علاوه بر کارخانجات می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از تسهیلات ارائه داده‌شده استفاده نمایند.

صفی خانی تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت را ظرفیتی مناسب در تولید و اشتغال خواند و گفت: ۶۳ طرح بالای ۶۰ درصد در شهرستان بروجرد وجود دارد که نیازمند ۷۱۹۳ میلیارد تومان اعتبار است و باید با اولویت‌بندی اجرایی شوند و در صورت تکمیل آن‌ها برای ۲۵۰۳ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و توان تولید در این شهرستان را بالا می‌برد.

وی افزود: ۴۶ طرح بین ۲۰ تا ۶۰ درصد در بروجرد وجود دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری ۲۶۱۳ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۹۱۶ نفر را در آن‌ها ایجاد کرد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی استان برای افزایش توان رقابت در بازارهای مختلف نیازمند تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات خود هستند تا تولیدات آن‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، ثروت و رونق قابلیت رقابت با تولیدات مشابه خارجی را داشته باشد.

وی افزود: واحدهای قدیمی استان که نیازمند ارتقا تولیدات آن‌ها هستند شناسایی‌شده است همچنین امسال با رویکردی متفاوت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از این ظرفیت تمام واحدهای راکد و نیمه راکد اولویت‌بندی شده و با منابع موجود احیا می‌شوند.

صفی خانی افزایش صادرات غیرنفتی، برند سازی تولیدات شهرستان بروجرد و تشکیل شرکت مدیریت صادرات در بروجرد و استفاده از ظرفیت‌های موجود در صادرات تولیدات را از برنامه‌هایی دانست که باید با اولویت بالا اجرایی شوند.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار