مشهد؛

مناسب نبودن محیط شهری گناباد برای معلولان

غفلت مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی این شهرستان برای تردد معلولان و جانبازان تنگناهای بسیار ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمود صادقی معاون فرماندار گناباددر نشست کارگروه بررسی مناسب سازی محیط شهری برای معلولان افزود: شهرداری‌های تابعه این شهرستان و مسئولان و دست اندرکاران ذیربط به تعهدات خود در ایجاد امکانات زیرساختی برای تردد معلولان عمل نکرده اند.

وی افزود: معلولان به عنوان شهروند نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران هستند و مناسب سازی محیط شهری حداقل اقدام برای کاهش مشکلات آنان است.

مجتبی حسین نژاد رئیس اداره بهزیستی گناباد هم در این نشست گفت: ۹۹ درصد مساجد و بخش اعظم ساختمانهای دستگاه‌های اجرایی و مدارس این شهرستان برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است.

وی افزود: مناسب سازی محیط شهری به یکی از دغدغه‌های عمومی برای معلولان گناباد تبدیل شده و این شهرستان با داشتن بیش از ۲ هزار معلول از حداقل امکانات در فضاهای عمومی برای معلولان برخوردار است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: با وجودی که گناباد از نظر درصد جمعیت سالمند دومین شهر کشور است، زیرساختهای محیطی و اماکن عمومی این شهرستان برای سالمندان نیز مناسب سازی نشده است.

شهردار گناباد نیز کمبود اعتبار را از جمله مشکلات شهرداری در ارائه خدمات مناسب به مردم و مناسب سازی محیط شهری برای معلولان دانست.

علی تقوی گفت: بخش اعظم زیرساختهای شهری و معابر عمومی گناباد مستهلک و فرسوده شده و نیازمند بازسازی و تعریض است.

وی افزود: از مجموع ۱۸ میلیارد ریال اعتبارات در نظرگرفته شده از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سالجاری برای شهرداری گناباد، یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال اختصاص یافته که تن‌ها برای اجرای یک بولوار کفایت می‌کند.

شهردار گناباد گفت: شهرداری گناباد با وجود کمبود اعتبار در تعدادی از معابر عمومی، پیاده روها، بوستان‌ها و فضای سبز اقداماتی در زمینه مناسب سازی محیط برای تردد معلولان انجام داده و در دست اقدام دارد.

تقوی افزود: در هیچیک از ساختمان‌های ادارات این شهرستان مکان مناسب برای تردد معلولان در نظر گرفته نشده و آسانسورهای آنان نیز استاندارد نیست.

انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.