کرمان؛

جابجایی دام بدون مجوز ممنوع!

جابجائی هر گونه دام، فرآورده های خام دامی و نهاده های خوراک دام بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

جابجایی دام بدون مجوز ممنوع!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، جواد نگارستانی مسئول روابط عمومی از لزوم اخذ مجوز های لازم از دامپزشکی به منظور جابجایی دام، فرآورده های دامی و نهاده های خوراک دامی خبر داد.
 
وی افزود: هر نوع نقل انتقال دام زنده، فراوردهای خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک و حتی واکسن دامها نیازمند اخذ مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی و یا ادارات کل دامپزشکی استانها می باشد می باشد و در غیر اینصورت تخلف محسوب شده و با افراد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد.
 
 نگارستانی تصریح کرد: با عنایت به اعلام سازمان دامپزشکی کشور و استناد به ماده 4 آئین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال ، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی قانون سازمان دامپزشکی، در سال 1396 هم طبق همین ماده اقدامات لازم بایستی صورت پذیرد.
 
وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مسیر توسعه در رابطه با صنعت دام و طیور اهمیت ویژه ای دارد و از برنامه های اداره کل دامپزشکی استان کرمان می توان به کنترل ورود و خروج دامها در سطح استان، بررسی و مبارزه با بیماری های دامی، واکسیناسیون دامها، و همچنین کنترل و نظارت بر مواد خام دامی و ... اشاره کرد.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه معضل قاچاق دام که باعث ورود عوامل بیماریزای غیر بومی به جمعیت دامی می گردد، قادر خواهد بود سیاست های اعمال شده را مختل نموده و از لحاظ اقتصادی و بهداشتی به صنعت دامپروری آسیب وارد نماید.
 
وی در ادامه گفت: وقتی که دامی بصورت غیر مجاز به یک منطقه وارد می گردد امکان دارد با ورود یک عامل بیماریزای غیر بومی باعث شیوع و همه گیری بیماری جدیدی شده که گاهی اوقات این بیماری می تواند علاوه بر زیان های اقتصادی در جمعیت دامی سلامت جامعه انسانی را نیز به خطر بیاندازد و می طلبد که در این زمینه تمامی دستگهای ذی ربط اعم از قضایی و انتظامی و همچنین شهروندان و دامداران محترم نیز همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار