نامزدهای ریاست کمیته بین‌المللی پارالمپیک معرفی شدند

سه نامزد نهایی برای تصدی ریاست کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) و جانشینی کریون مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،«اندرو پارسونز» از برزیل، «پارتریک جارویس» از کانادا و «جان پترسون» از دانمارک به عنوان سه نامزد نهایی انتخابات ریاست کمیته بین‌المللی پارالمپیک معرفی شده‌اند.

این سه نفر درخواست های خود را تا دیروز که آخرین مهلت تحویل مدارک و درخواست ها بود، ارائه کرده اند.
فرآیند بررسی صلاحیت این سه نفر براساس قوانین و مقررات  کمیته بین‌المللی پارالمپیک آغاز شده و اسامی فرد یا افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات روز 19 ژوئن به طور رسمی اعلام خواهد شد.

انتظار می‌رود پارسونز که در حال حاضر معاون رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک است،پیروز انتخابات شود. او که ریاست کمیته پارالمپیک برزیل را نیز بر عهده داشت ماه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

 این مقام 40 ساله همچنین به عنوان رئیس و دبیر کل کمیته پارالمپیک قاره آمریکا فعالیت کرده و سابقه کار در کمیته بین المللی المپیک را نیز دارد.
جارویس 58 ساله نیز ، سال‌هاست که در هیئت مدیره کمیته بین‌المللی پارالمپیک فعالیت دارد.او قبلا ریاست کمیته پارالمپیک کانادا را نیز بر عهده داشت.

همچنین پترسون 47 ساله از سال 2009 تاکنون ریاست کمیته پارالمپیک اروپا را بر عهده دارد. او در رقابت‌های شنای پارالمپیک 15 مدال کسب کرده و 6 قهرمانی  پارالمپیک را در کارنامه دارد.

در تاریخ 28 ساله کمیته بین‌المللی پارالمپیک این سومین دوره انتخابات است.رابرت استوارت در سال 1989 به عنوان اولین رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک انتخاب شد و 12 سال بعد جای خود را به سر فیلپ کریون بازیکن بسکتبال با ویلچر انگلستان داد.
دوران ریاست 12 ساله کریون شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار