کرمان؛

امکان آلودگی در آب وجود ندارد/بیشتر انشعابات غیرمجاز درجنوب کرمان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: آبی که در استان کرمان از چاه استحصال و وارد مخازن و شبکه های شهری می شود، امکان آلودگی در این آب وجود ندارد.

امکان آلودگی در آب وجود ندارد/بیشتر انشعابات غیرمجاز درجنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد طاهری ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در نشست خبری با اشاره به اینکه امکان آلودگی در آب وجود ندارد گفت:هر روزه و به طور مستمر اب کرمان از لحاظ کیفیت توسط آزمایشگاه های این شرکت کنترل می شود.
 
وی با بیان اینکه آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب کرمان یکی از مجهزترین آزمایشگاه ها در جنوب شرق کشور است، افزود: آب علاوه بر گند زدایی در نقاط مختلف مورد آزمایش قرار می گیرد.
 
طاهری با بیان اینکه این شرکت بیش از 2 میلیون جمعیت استان کرمان را پوشش قرار می دهد، افزود: 228 هزار واحد مسکونی در شهر کرمان وجود دارد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه عمده آب مصرفی استان از 342 حلقه چاه است که با بارندگی امسال در حال حاضر آب شهر سیرجان از سد تنگوئیه و 70 درصد آب شهر بافت نیز از سدتامین می شود؛ گفت: مابقی آب این استان از منابع زیر زمینی تامین می شود که یکی از نقاط ضعف بسیار سفره های زیرزمینی شهر کرمان است.
 
طاهری با اشاره به اینکه طول خط انتقال آب در این استان هزار و 900 کیلومتر است؛ افزود: 9 هزار و 800 کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح استان انتقال آب و رساندن آن به دست مردم را انجام داده است.
 
وی با اشاره به اینکه شهرستان قلعه گنج 300 اشتراک آب دارد ، گفت: باید این آب از 70 کیلومتری تامین شود و این خود باعث شده که طول خط انتقال آب در این استان زیاد شود.
 
طاهری گفت: ظرفیت تامین 8 لیتر در ثانیه است و سرانه مصرف توی شهرهای جنوبی کرمان بالا است.
 
وی با بیان اینکه هزار و 600 لیتر در ثانیه کمبود آب در استان داریم ، گفت: 41 شهر استان در وضعیت سبز ، 12 شهر روی وضعیت زرد و 15 شهر شرایط قرمز که بیشترین چالش کم آبی در شهر کرمان ، رفسنجان و زرند است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه اگر شهروندان 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم ؛ افزود: با جیره بندی و مصرف بهینه و کنترل فشار کم آبی در این استان نداریم.
 
طاهری گفت: با شهروندان پر مصرف و یا دارای جرایم سنگین برخوردجدی می شود و مشترکین کم مصرف را تشویق می کنیم.
 
وی از وجود 5 هزار و 500فقره انشعاب غیر مجاز در این استان خبردادو خاطر نشان کرد: این
انشعابات سلامت مردم را نیز به خطر می اندازند.
 
طاهری گفت: درجنوب کرمان بیشترین انشعابات غیر مجاز را داریم که به سبب عدم آشنایی کامل مردم با قوانین است.
 
وی با اشاره به اینکه 435 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر کرمان اجرا شده است ، تصریح کرد: 26 هزار سیفون به شبکه فاضلاب وصل و 58 هزار و 300 واحد مسکونی و تجاری به شبکه فاضلاب وصل شده اند.
 
طاهری با تاکید بر اینکه نزدیک به 30 درصد شهر کرمان به شبکه شهری فاضلاب وصل است، تصریح کرد: یک فاز تصفیه خانه شهر کرمان با ظرفیت 200 لیتر در ثانیه درآستانه بهره برداری است.
 
وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاز 2 کرمان حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این تصفیه خانه طی 6 ماهه نخست امسال به بهره برداری می رسد.
 
مدیر عامل شبکه آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 84 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر کهنوج اجرا شده است، خاطر نشان کرد: حدود 6 هزار انشعاب وصل و تصفیه خانه این شهر آماده بهره برداری است.
 
وی گفت: تاکنون 40 میلیاردبرای اجرای فاضلاب در شهر کهنوج هزینه شده است اما 10 درصد مردم رغبتی برای خرید انشعاب فاضلاب ندارند و به دلیل شرایط زیست محیطی سلامت مردم اجرای شبکه فاضلاب این شهر در اولویت قرار گرفته است.
 
طاهری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان کمترین زحمت را به دولت می دهد ، گفت: ما به دنبال شعار نیستیم و در حال حاضر نزدیک به 80 میلیارد تومان پروژه در مدار بهره برداری داریم.
 
وی افزود: طی سه سال گذشته در بخش فاضلاب 3 قرارداد بسته ایم که در شهر کرمان ، زرند و سیرجان به شبکه فاضلاب وصل شوند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار