شاگرد 97 ساله دکتر قریب در برنامه «ماه تمام»؛

دکتر مشایخی از ریشه کنی فلج اطفال در ایران گفت

دوازدهمین برنامه «ماه تمام» در 17 خرداد ماه با حضور دکتر مرتضی مشایخی (پزشک پیشکسوت) روی آنتن شبکه دو رفت.

دکتر مشایخی از ریشه کنی فلج اطفال در ایران گفت
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوازدهمین برنامه «ماه تمام» در 17 خرداد ماه با حضور هادی فیض آبادی (خواننده)، ملیحه احمدی (مجری گزارشگر)، کوروش سلیمانی (بازیگر) و دکتر مرتضی مشایخی (پزشک پیشکسوت) ساعت 23:40 به مدت 75 دقیقه روی آنتن شبکه دو رفت.

آنچه این برنامه را نسبت به قسمت‌های پیشین متمایز می‌کرد، تیتراژ ابتدایی آن با محوریت ایران و هویت ایرانی ، بود که با توجه به ضایعه تروریستی که در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) رخ داد، پخش شد.
 
پس از آن مجری برنامه، عبدالله روا ابتدای کلامش را با شعری از ایران آغاز کرد و ضمن ابراز همدردی با خانواده های جان باختگان، خاطرنشان کرد: "دشمن بداند ایرانیان همه با هم هستند و اگر به پیشینه ما نگاهی بیندازند متوجه می‌شوند که برای دفاع از کشورمان با اتحادی مثال زدنی همه در کنار هم هستیم."

در ابتدای این برنامه در بخش "نوستالژی" با نمایش تصاویر و صدای مرحوم جعفر والی، یادی از هنرمند عزیز کشورمان شد.

خواننده ای که مهمان برنامه دوازدهمین قسمت ماه تمام بود، هادی فیض آبادی نام داشت. این خواننده جوان کشورمان دو ترانه با نامهای "هله" و "خداحافظ" را اجرا کرد.

فیض آبادی درخصوص حادثه تروریستی روز گذشته گفت: "هر اتفاقی که در این مملکت به وقوع می پیوندد بی شک مهم است ولی مهمتر آن است که هنرمندان ضمن احساس همدردی، به انتشار امید و حس خوب به هموطنان بپردازند."

خواننده ترانه "هله" خاطرنشان کرد: "من کار جدی و حرفه ای خود را از اوایل دهه هشتاد با ساز نی شروع کردم و در ادامه با صلاحدید اساتیدم رو به آواز آوردم."

این برنامه طبق روال هرشب در ساعت صفر عاشقی، با نمایش تصاویری از جمکران دلها را به سوی صاحب زمین و زمان که منتظر ظهورش هستیم، رهسپار می‌کند.

در بخش «این مردم نازنین»، ملیحه احمدی (مجری گزارشگر این بخش) از مردم پیرامون فرهنگ آپارتمان نشینی نظراتشان را جویا شد و با حضور در برنامه بصورت حضوری درخصوص معضلات آپارتمان نشینی که هم اکنون مردم را درگیر کرده، مطالبی را بیان کرد. او گفت البته این مشکلات نسبت به یک دهه پیش کمتر شده است.

این برنامه در بخش حضور هنرمندان میزبان کوروش سلیمانی (از بازیگران تئاتر و تلویزیون) بود.

این بازیگر جوان و بااخلاق کشورمان گفت: "با دیدن واقعه امروز به یاد خاطرات دهه 60 افتادم. این خطرات، همیشگی است و مهم آن است که در چنین لحظاتی با هم و در کنار هم باشیم. مردم ما ثابت کرده اند که در بزنگاه‌ها همراه یکدیگر هستند و تاریخ نشان داده مردم با همت خود پیش هیچ نیرویی سر خم نخواهند کرد."

او در خصوص حرفه کاری‌اش خاطرنشان کرد: "چه بسا زمان‌هایی که احساس کردم در حقم اجحاف شده ولی کم کم متوجه شدم باید به آنچه دارم، قانع باشم. در نتیجه هرگاه در تلویزیون پیشنهاد کمتری دارم به سوی علاقه ام که تئاتر است، میروم."

سلیمانی با اشاره به دو تئاتری که به زودی نمایش آنها شروع می‌شود و یکی از آنها را خودش کارگردانی کرده، گفت: "با تمرین‌هایی که در رشته تئاتر انجام می‌دهم احساس می‌کنم زنده هستم."

دوازدهمین قسمت برنامه ماه تمام در بخش "جاودانه ها" میزبان پزشک پیشکسوت مرتضی مشایخی بود.

در بخش معرفی این جاودانه پزشکی، گفتگویی نمایشی به همت خانم سرمست (مستندساز و هنرمند) که زندگی استاد را به تصویر کشیده اند، پخش شد.

دکتر مشایخی متولد 1299 هستند که به بیان چگونگی انتخاب رشته پزشکی در زمینه فلج اطفال پرداختند. او گفت: "من برای تحصیل در رشته روانشناسی، فرانسه بودم که دکتر قریب به من گفتند مردم ایران طی چندسال دیگر دچار همه گیر شدن بیماری فلج اطفال میشوند. پس رشته خود را تغییر بده. همین امر منجر به تغییر رشته من شد و پس از تحصیل در این رشته، وسایل مورد نیاز را از فرانسه همراه خود به ایران آوردم. در آن سالها در سه بیمارستان واقع در شمال کشور، مرکز و جنوب به درمان این بیماری پرداختیم. 15 سال طول کشید تا با فیزیوتراپی بیماران بهبود حاصل کردند و فلج اطفال، ریشه کن شد."

پس از صحبت‌های این چهره جاودانه، مدال یادبود برنامه و تابلوی جاودانه ها تقدیم ایشان شد.
 
برنامه "ماه تمام" هرشب از ساعت 21:30 پذیرای حضار در پارک ارم است که در آن برنامه‌های متنوعی همچون مسابقه و اجرای ترانه توسط خوانندگان و... برگزار می‌شود.

این برنامه به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی، کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما با مشارکت امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز است که اجرای دوازدهمین قسمت آن در 17 خرداد را عبدالله روا و الهه پیامی در بخش ارتباط با مردم عهده دار بودند.

 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار