خادمی در نطق میان دستور:

افتضاح جدید قرارداد گاز ایران با ترکیه حکایت از عدم توجه به منافع ملی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هنوز زمان کافی برای تعیین تکلیف احکام کرسنت بوجود نیامده که افتضاح جدید قرارداد گاز ایران با ترکیه نشان از کم کاری‌ها و ندیدن منافع ملی حکایت دارد.

هنوز احکام کرسنت صادر نشده که افتضاح قرارداد گازی با ترکیه رخ می تاباند/ فرزندان مسئولین رده‌ بالا حاضر به کار و تحصیل در کشوری که پدرانشان مدیریت کرده نیستند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 16 خرداد ماه) مجلس گفت: نه تنها فقط دولت‌ها، ایذه و باغ ملک را نادیده گرفته‌اند، بلکه نهادهای انقلابی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید هم که در اکثر مناطق کمک‌هایی کرده‌اند، هیچ توجهی به این مشکلات نکرده‌اند و بخشی نگری کرده‌اند.

وی با تشکر از نوبخت، وزیر نیرو و معاونین برای حل مشکل آب خوزستان یادآور شد: قرار بود پروژه های مربوط به سالم سازی آب قبل از انتخابات ریاست جمهوری کلنگ‌زنی شود، و من خواستارم که دستور دهید تا هر چه زودتر این پروژه شروع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با ابراز تأسف از اینکه طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در ایذه و باغ ملک انجام نشده است، اظهار داشت: با توجه به داشتن بهترین خاک و فرصت‌های کشاورزی در این منطقه، عدم انجام این کار نشان از بی‌تدبیری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو دارد و من خواستارم که دستور فرمایید، هرچه زودتر این پروژه در شهرهای ایذه، باغ ملک و مسجد سلیمان شروع شود و بیش از این به مردم شمال استان خوزستان ظلم نشود.

خادمی خاطرنشان کرد: به وزارت راه و شهرسازی دستور دهید محور هفت کل، باغ ملک، ایذه، دهدز، لردگان را که سالیانه بیش از 200 نفر کشته و زخمی می‌دهد را به اتمام برساند.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک با بیان اینکه دو سال است، یک جنگ مسلحانه و درگیری طایفه‌ای در چند روستای شهرستان باغ ملک به وجود آمده است، گفت: 20 کشته، ده‌ها زخمی و صدها آواره نتیجه این درگیری دو ساله است، لطفا دستور دهید که از مرکز کمک کنند تا مشکل حل شود زیرا مدیریت استان در طی دو سال نتوانسته کاری کند و نیازمند کمک است.

وی با بیان اینکه آثار باستانی و میراث فرهنگی ده هزار ساله باغ ملک در حال نابودی هستند، گفت: متأسفانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خواب تشریف می‌برند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به روحانی گفت: مردم شهرستان‌های ایذه و بختیاری‌نشین بیش از 70 درصد از جمعیتشان به شما رأی دادند.

خادمی با بیان اینکه شاید خودتان هم تعجب کنید که چطور از مردمی که هیچگونه توجهی به آن‌ها نداشته‌اید تا این اندازه رأی آورده‌اید، اظهار کرد: اگر فکر نمی‌کنید مردم مطالبه گر نیستند و نیازی به ارائه خدمات به این مناطق نیست، نشان دهید که پاسخ اعتماد و نیکی، نیکی است نه فراموشی آن‌ها مانند چهارسال گذشته.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک با بیان اینکه‌ آقای روحانی حق خوزستان را در کابینه خود لحاظ کنید، اظهار داشت: مردم عزیز ایران، هدف حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری و مردم، از انقلاب اسلامی سال 57، استقلال، آزادی توسعه متوازن، خودکفایی، رفع فقر و تبعیض و فساد و حذف مدیران فاسد اقتصادی بوده و هست.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت‌ها ظرف 28 سال گذشته پس از جنگ، وضعیت فعلی را بوجود آورده است، اظهار داشت: تبعیض بی‌عدالتی، فقر، دزدی، رانت و اختلاس مسئولین فاسد و فاصله شدید طبقاتی، مواد مخدر، قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی، بیکاری، افسردگی جوانان تحصیل‌کرده در بالاترین سطح، 11 میلیون حاشیه‌نشین و از دست دادن 65 درصد از منابع آبی زیر زمینی نتیجه عملکرد مدیران در طول سال‌های پس از جنگ است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: فرزندان مسئولین رده‌ بالای کشور حاضر به زندگی و تحصیل در مملکتی که پدرانشان مدیریت کرده‌اند نیستند و با ثروت‌های باد آورده و رانتی پدرانشان یا در خارج از کشور هستند و یا در حال رفت و آمد و اخذ پاسپورت برای کشورهای غربی هستند.

خادمی با اشاره به اینکه پیمانکاران و فعالان اقتصادی نمی‌توانند صاحب پروژه‌ای شوند مگر اینکه رشوه بدهند، بیان داشت: هیچ پیمانکاری نمی‌تواند طلب خود را از وزارت‌خانه‌ای بگیرد مگر اینکه رشوه دهد.

وی با اظهار تأسف از اینکه بیل و کلنگ و دکمه و آدامس جزو اقلام وارداتی به کشور است گفت: اکثر متولدین دهه 60 به مرز 40 سالگی رسیده‌اند و اکثرا بیکار ، افسرده و فقیر هستند و این مشکلات این نسل را نفله کرده است.

وی تصریح کرد: متولدین دهه 70 هم به چنین سرنوشتی گرفتار شده‌اند و با چنین مدیریتی جمعیت کشور ظرف چند ده سال آینده به 40 میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم ایذه و باغ ملک با تأکید بر اینکه مقصر اصلی این فجایع، نه آمریکا، نه غرب، نه تحریم و نه کمبود تکنولوژی است بیان داشت: مقصر اصلی خودمان هستیم و مشکل داخلی است و نباید مشکل را در خارج جستجو کنیم.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: مقصر اصلی مدیران بی‌تخصص و ناکارآمد و آلوده به فساد اقتصادی هستند، که همه دولت‌های 28 سال گذشته بعد از جنگ را مدیریت کرده‌اند.

وی افزود: فساد اقتصادی مانند موریانه بر تار و پود این کشور زده و راه فراری نیست چون همه گرفتاریم.

خادمی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با دستمال کثیف نمی توان آینه‌ای را تمیز کرد، بیان داشت: باختری‌های چه کردند؟ چطور ایران را ترک کردند و چرا برگشت داده نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه احکام کرسنت به جایی نرسید، اظهار داشت: هنوز زمان کافی برای تعیین تکلیف احکام کرسنت بوجود نیامده که افتضاح جدید قرارداد گاز ایران با ترکیه به وجود آمد که از کم کاری‌ها و ندیدن منافع ملی حکایت دارد.

خادمی خاطر نشان کرد: تنها راه خروج از این وضعیت، شایسته‌سالاری، مطالبه‌گری و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و اعمال قانون عادلانه توسط همه مسئولان است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار