تقوى در مراسم بزرگداشت شهدای ١٥ خرداد١٣٤٢؛

انقلاب اسلامى از ١٥ خرداد ١٣٤٢ آغاز شد/نباید به مستکبران امید بست

رئيس شوراى سياستگذارى ائمه جماعات كشور گفت:ما نباید به مستکبران امید ببندیم بلکه باید مملکت را خودمان بسازیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم بزرگداشت پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای يوم الله ١٥ خرداد١٣٤٢عصر امروز  در گلزار شهدای ١٥ خرداد تهران برگزار شد.

در اين مراسم سيد رضا تقوى رئيس شوراى سياستگذارى ائمه جماعات كشور با اشاره به جايگاه شهدا در شرايط كنونى اظهار داشت: ما باید نسبت به شهیدان خود قدردان باشیم چرا كه  هر چه داریم از شهدا است و مسئولانی که فرصت دارند تا در نظام اسلامى خدمت گزاری كنند باید بدانند بر سر سفره شهیدان نشسته‌اند.


وى افزود: از هر قشرى در جامعه در قافله شهدا، حضور دارند. یک قشر شهدای محراب هستند که امامان جماعت ما در مسیر نماز به شهادت رسيدند. ما حدود ١٧ هزار شهدای ترور داریم و دشمنان عوامل داخلی خود را به جان مردم کوچه و بازار انداختند تا آن‌ها را به شهادت برسانند.

تقوى با اشاره به مجاهدت شهداى ١٥ خرداد گفت: اين عزيزان وقتی متوجه دستگيرى  مرجع تقلیدشان  شدند،  به تهران آمدند که عوامل رژیم در باقر آباد به سمت آنها  تیراندازی كردند و آن‌ها را به شهادت رساندند.شهدای ١٥ خرداد در میان همه شهدا جزو السابقون شهدا هستند. مجموعه‌ای از انسان‌های پاک علاقه‌مند به روحانیت و مرجعیت كه  از منطقه جنوب تهران به ندای امام لبیک گفتند.   

رييس شوراى ائمه جماعات كشور در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم ارتحال حضرت امام ره اظهارداشت: در اجتماع عظیم زائرانى كه جهت مراسم ارتحال امام خمينى ره حضور داشتند مقام معظم رهبرى سخنرانی بسیار عمیق حكيمانه و جامعى را داشتند. باید حوادث سرنوشت‌ساز تاریخ را تکراركنيم، فیلم بسازیم و نگذاریم این حوادث ارزنده به فراموشی سپرده شود چرا که این حوادث فرهنگ‌ساز است.

تقوى  با بيان اینکه باید ١٥ خرداد را زنده نگه‌داریم، گفت:  مطالعه تاریخ ضرورت دارد  و تاریخ معلمی است که درس‌های گذشته را به نسل‌های آینده می‌آموزد و چراغی است که  آینده انسان‌ها را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به نتيجه نرسيدن انقلاب مشروطه و نقش عده اى خاص در اين جريان افزود: مشروطه‌ انقلاب عظیمی بود اما ‌يكباره این انقلاب را ربودند و دليل آن نبز دخالت دادن  عوامل نفوذی بود و خون شهدای مشروطه هدر رفت.  در انقلاب هم عده‌ای می‌خواستند نفوذی را وارد کنند که دیدیم چه مسائلى توسط رییس‌جمهور فراری آن زمان صورت گرفت.


رییس شورای ائمه جمعه با بيان اينكه ولايت فقيه اكنون يك نياز جامعه است  خاطرنشان کرد: اگر این مملکت می‌خواهد بماند باید ولی‌فقیه با صلابت حضور داشته باشد؛ ما نباید به مستکبران امید ببندیم بلکه باید مملکت را خودمان بسازیم. البته بايد گفت كه ما با دنیا هم سر جنگ نداریم.  با رهبرى حكيمانه رهبر انقلاب افق روشنى در انتظار ماست. امروز مقام معظم رهبری رجای رجایی، هنر باهنر و طهارت مطهری، صداقت صدوقی، شرافت اشرفی، راست‌قامتی بهشتی و همه خرمی خمینی را با خود یکجا دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار