در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد:

نوسازی ۵ درصدی بافت‌های فرسوده/ کوتاهی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از ۹۰۰ هزار بافت فرسوده طی سه سال گذشته تا به امروز تنها ۵۸ هزار واحد که زیر ۶ درصد است نوسازی و بهسازی شده است.

نوسازی ۵ درصدی بافت‌های فرسوده طی سه سال گذشته / کوتاهی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده
مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه هیئت دولت مصوبه نوسازی ۳۰۰ هزار بافت فرسوده درسال را تصویب کرده، گفت: متاسفانه در این نوسازی بانک مسکن کوتاهی کرده و طی سه سال گذشته باید ۹۰۰ هزار بافت فرسوده نوسازی می‌شد، اما در این بخش بانک مرکزی و بانک مسکن خط اعتباری لازم را تامین نکرده است.
 
وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل باید در بودجه سالانه خود بخشی را برای تامین مسکن و تسهیلات در نظر بگیرند، افزود: بانک مرکزی از طریق شورای پول و اعتبار برنامه ریزی می‌کرد که به بانک‌های عامل خود تسهیلات این ۳۰۰ هزار بافت فرسوده در سال را پرداخت کند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: از ۹۰۰ هزار بافت فرسوده طی سه سال گذشته تا به امروز تنها ۵۸ هزار واحد که زیر ۶ درصد است، نوسازی و بهسازی شده است.
 
کیان پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بین ۸ تا ۹ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، افزود: حیات زندگی شهری در بافت‌های فرسوده است و نباید اجازه دهیم که این بافت متروکه و ناکارآمد شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار