احداث ۲۳۴ طرح بهداشتی در استان لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: ۲۳۴ پروژه بهداشتی با زیربنای ۱۰۴ هزار متر و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در استان لرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: از سال ۹۳۳ که طرح تحول سلامت آغاز شد تاکنون حدود ۲۱۲ میلیارد تومان به استان تعلق گرفت که حدود ۶۰ درصد از این مبلغ به پرداختی از جیب مردم برمی گردد.

وی افزود: مابقی این مبلغ مربوط به هفت بسته شامل بحث ترویج زایمان رایگان، پرداختی پزشکان مقیم اورژانس‌ها، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، پرداخت تجهیزات و داروهای بیماران بستری‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در راستای تجهیزات هتلینگ بیمارستان‌ها عنوان کرد: هتلینگ بیمارستان‌ها در تمام شهرستان‌ها از صفر تا ۱۰۰ تغییر و تجهیز شده است که در این راستا ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: برای دو پایگاه در استان لرستان بالگرد هوایی لحاظ شد و حدود ۳۰ میلیارد تومان آمبولانس به استان لرستان تعلق گرفت، امسال نیز ۳۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور توزیع می‌شود که استان لرستان نیز از این میزان سهم دارد.

ساکی گفت: ۱۰۴ هزار متر با ۲۳۴ پروژه بهداشتی در کل استان انجام می‌شود که حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها لحاظ شده است.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر ۸۰۰ تخت بیمارستانی به استان اضافه شد و هزار تخت بیمارستانی دیگر در دست‌ساخت است که ۵۰۰ تخت در شهرستان خرم‌آباد، ۲۵۰ تخت در دورود و ۲۵۰ تخت در کوهدشت اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که میانگین کشور به ازای هر هزار نفر دو تخت است که با ایجاد هزار تخت بیمارستانی دیگر از میانگین کشوری نیز بالاتری رویم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.