ابطحی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

جریمه ایران در دادگاه لاهه «ترکمن‌گاز» تلقی می‌شود/ زنگنه حق فروش گاز رایگان به ترکیه را ندارد

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به موضوع فروش رایگان گاز ایران به ترکیه واکنش نشان داد.

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گره سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقال رایگان گاز ایران به ترکیه در ارتباط با قرارداد صادرات گازی و همچنین اظهارات وزیر نفت مبنی بر این که دادگاه لاهه ایران را در این زمینه جریمه نکرده است گفت: معتقدم این جریمه ایران بوده و ترکمن گاز تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه آقایان مسئول باید در این زمینه پاسخگو باشند تأکید کرد: آقای زنگنه جزو کسانی بوده که زمانی از سیستم وزارتخانه نفت کنار گذاشته شده بود و بر این استناد، دادگاه لاهه زمانی در رابطه با این پرونده رأی به ایران داد اما وقتی آقای زنگنه مجددا وزیر نفت ایران شد اماراتی‌ها با هدف اینکه ساخت و پاختی در رابطه با کرسنت صورت گرفته است طرح شکایت کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: معتقدم بر اساس معاهده کرسنت دیگر کشورها از این مسئله سوءاستفاده خواهند کرد و این به منظور است که ما هزاران میلیارد دلار از دست خواهیم داد بنابراین ممکن است در آینده پاکستان هم همچون ترکیه این ادعا را داشته باشد که ما باید راه این مسئله را ببندیم.

ابطحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زنگنه اختیار فروش رایگان گاز را دارد یا خیر گفت: خیر. وزیر نفت به هیچ وجه حق چنین کاری را ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان بیان داشت: معتقدم هم کمیسیون انرژی و هم کمیسیون امنیت ملی باید به این مسئله ورود کنند با این حال بنده مشغول طراحی سوال از وزیر در این رابطه هستم امیدوارم آقای زنگنه به مجلس آمده و پاسخگوی اتفاقات اخیر باشد.

انتهای پیام /
برچسب ها: مجلس ، صادرات گاز ، کرسنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
خیلی از روستاهای خودمون هنوز گاز ندارن قبل از انتخابات یادتونه چه قولی دادین؟
آخرین اخبار