عضو هیات مدیره جامعه متخصصین داخلی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بهبودی کامل بیش از ۹۰ درصدی هپاتیت C

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین داخلی ایران با اشاره درمانهای یک الی دوسال گذشته هپاتیت سی از امکان بهبودی کامل مبتلایان به این بیماری و تازه‌ترین پیشرفت‌های علمی جهان در آن داد.

بهبودی کامل بیش از ۹۰ درصدی هپاتیت سیکیوان الچیان عضو هیئت علمی جامعه متخصصین داخلی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: هپاتیت B با وجود واکسن‌های این بیماری و میزان درمان پذیری بالای آن نسبتا شایع است، اما در این میان نوع C شیوع بالایی دارد که استفاده از سرنگ آلوده یکی از مهمترین و شایع‌ترین راه‌های انتقال این نوع از هپاتیت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به درمان‌های نوین جهانی برای هپاتیت C گفت: پیشرفت‌های علمی در تشخیص، کنترل و درمان این بیماری در سراسر جهان به سرعت در حال گسترش است که مطالعات علمی جدید نشان از بهبودی و کنترل کامل هپاتیت C دارد و می‌تواند زندگی جدیدی را پیش روی مبتلایان به هپاتیت بگذارد، زیرا بیشتر این افراد مبتلا به هپاتیت C به علتهای مختلف یا از جامعه ترد شده یا به شدت گوشه گیر می‌شوند.

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان داخلی ادامه داد: تا یک الی دو سال قبل میزان موفقیت درمانی هپاتیت C، هر ساله ۵۰ الی ۶۰ درصد بوده در حالیکه هم اکنون بهبود کامل و درمان این بیماری با موفقیت بیش از ۹۰ درصدی کاملا واقعیت دارد و روش ها‌ی نوین درمانی در این خصوص نیز به کشورمان وارد شده که در قالب برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی این مهم را در اختیار جامعه متخصصان داخلی و سایر همکاران این حوزه قرار می‌دهیم.

الچیان یادآور شد: اغلب درمانهای هپاتیت C به صورت دارو‌های تزریقی است، اما در روش‌های نوین با ضریب موفقیت درمانی بیش از ۹۰ درصدی از هر دو روش دارو درمانی خوراکی و تزریقی استفاده می‌شود که البته میزان تجویز آنها به شدت و وضعیت جسمی بیمار بستگی دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.