اهواز؛

پیش بینی تولید 2.8 میلیون تن محصول زراعی در خوزستان

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان مجموع تولیدات استان در کشت پائیزه امسال را 2.8 میلیون تن پیش بینی نمود.

پیش بینی تولید 2.8 میلیون تن محصول زراعی در خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد قاسمی نژاد، معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان در این خصوص بیان کرد: در سال زراعی 96-95 بیش از 860 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیر کشت پائیزه رفت.

وی اظهار داشت: در این فصل غلات، چغندرقند، سبزی و صیفی و دانه های روغنی کشت شده که حدود 95 درصد آن تاکنون برداشت شده است.

قاسمی نژاد تصریح کرد: ارزش این محصولات بیش از 30 هزار میلیارد ریال است که به بازار خوزستان تزریق شده و ایجاد اشتغال کرده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به روند صعودی تولید گندم در خوزستان گفت: پیش بینی امسال خرید 1.4 میلیون تن گندم است.

وی افزود: کشت کلزا به منظور تامین روغن کشور نیز از سال 93 آغاز شده و از 9 هزار و 700 هکتار به 23 هزار هکتار رسیده که تاکنون 21 هزار تن برداشت شده است.

محمد قاسمی نژاد اذعان داشت: امسال 10 هزار و 200 هکتار چغندر قند کشت شده که در پایداری تولید و تناوب کشت موثر می باشد.

این مقام مسئول در ادامه به لزوم برنامه ریزی برای کشت تابستانه تاکید و خاطرنشان کرد: کاهش 70 درصدی کشت برنج، خشکه کاری برنج و ممنوعیت کشت در حوضه رودخانه های مارون - جراحی و زهره از برنامه های جهاد کشاورزی در این فصل است.

قاسمی نژاد گفت: کاهش سطح زیر کشت ذرت از 110 هکتار و جایگزینی حبوبات، دانه های روغنی (سویا و آفتابگردان) و سبزیجات نیز در دستور کار قرار دارد.
 
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی تولید در کشت تابستانه را 3.5 میلیون تن دانست و بیان داشت: از 354 هزار هکتار سطح زیرکشت تابستانه در خوزستان 163 هزار هکتار (46 درصد) به محصولات دائمی و باغات اختصاص دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.