سمنان;

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در 8 پایگاه سنجش این استان از 20 خردادماه امسال آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خادمیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان سمنان گفت : در این طرح نوآموزان 6 ساله بدو ورود به دبستان پس از مراجعه به مدرسه جهت ثبت‌نام در مدارس برای سنجش سلامت به نزدیکترین پایگاه سنجش معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت سنجش سلامت دانش‌آموزان تصریح کرد: تمام فرایند سنجش نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سمنان ادامه داد: در این فرایند آمادگی تحصیلی، بینایی و شنوایی در کنار بررسی واکسیناسیون و معاینات پزشکی کودکان در پایگاه‌های سنجش استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی پیش‌دبستانی در این استان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال 12 هزار دانش‌آموز و نوآموز پیش دبستانی در مراکز سنجش بدو ورود در شهرستان‌های استان سمنان پذیرش شوند.

وی با با بيان اين كه حدود 100 نفر عوامل اجرایی از20 خرداد این طرح سنجش را هشت شهرستان استان آغاز می‌کنند افزود: امسال 8 پایگاه در استان برای طرح سنجش دانش‌اموزان پیش‌بینی شده است.

خادمیان هزینه سنجش سلامت نو آموزان را 200 هزار ریال اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش،استان، اداره آموزش و پرورش استثنائی و دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی می‌شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.