کرمانشاه؛

32 پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی

32 پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی را در کرمانشاه بر عهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه 20 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در سطح استان را بر عهده خواهند داشت.


حسین محمدی با بیان اینکه نوآموزان کلاس اولی باید به همراه والدین خود برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند، اظهار کرد: این نوآموزان پس از ثبت نام که از اول خرداد ماه در مدارس آغاز شده برای شرکت در طرح سنجش سلامت ارجاع خواهند شد.

محمدی با بیان اینکه پس از ثبت نام نو آموزان کلاس اولی در مدارس برای آنها نوبت شرکت در طرح سنجش سلامت در نظر گرفته می‌شود، افزود: دانش آموزان باید در موعد نوبت خود در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه ارزیابی نوآموزان کلاس اولی در پایگاه های سنجش سلامت بر اساس نوبت های از قبل داده شده از روز 20 خرداد آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی با شش سال سن تمام برای رفتن به کلاس اول در پایگاه های سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمدی با بیان اینکه نوآموزان کلاس اولی حتما باید در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند، افزود: اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، امکان ثبت نام او در مدارس وجود ندارد.

وی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی که سال گذشته در دوره پیش دبستانی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، دیگر نیازی به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت را ندارند.

محمدی با پیش بینی حضور 30 هزار نفری نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت امسال افزود: حدود سه هزار نفر از نوآموزان کلاس اولی، سال گذشته در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی هزینه طرح سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس اولی را 20 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این وجه باید از طریق دستگاه های پوز مدارس پرداخت شود.

به گفته محمدی اجرای طرح سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس اولی عشایر رایگان است.

محمدی ادامه داد: نوآموزان کلاس اولی که در طرح سنجش سلامت مشکوک به مشکل شناخته شوند برای ارزیابی های تخصصی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد و نیازی هم به پرداخت مجدد هزینه برای بررسی در پایگاه‌های تخصصی ندارند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه 20 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در استان کرمانشاه را بر عهده خواهند داشت، افزود: تلاش شده پراکنش این پایگاه‌ها بگونه‌ای باشد که والدین دسترسی آسانی به آن‌ها داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه سهم شهر کرمانشاه از پایگاه‌های سنجش سلامت را شش پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار عنوان کرد و افزود: هر ناحیه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه دو پایگاه و برای منطقه هلشی نیز یک پایگاه سیار در نظر گرفته شده است.

محمدی ادامه داد: در هر شهرستان نیز یک پایگاه تخصصی سنجش سلامت و در شهر کرمانشاه نیز یک پایگاه تخصصی مادر در مدرسه پسرانه پزشکیان شهرک الهیه شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان از نظر قد، وزن، بینایی، شنوایی، هوش و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند، برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

محمدی در ادامه گفت: از نیمه مرداد ماه نیز نوآموزان پیش دبستانی که بالای پنج سال سن دارند و در مدارس ثبت نام شده اند می توانند در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

به گفته وی در شش منطقه کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، قصرشیرین و هرسین کار سنجش سلامت پیش دبستانی ها انجام خواهد شد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.