اردبیل؛

برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در اردبیل

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: جشنواره منطقه‌ای شمال‌غرب اختراعات و ابتگارات رویش البرز ۲۱ و ۲۲ تیرماه به میزبانی بنیاد نخبگان استان و با همکاری دانشگاه محقق اردیبلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین شایقی افزود: جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش البرز به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های شمالغرب کشور روزهای 21 و 22 تیرماه امسال به میزبانی بنیاد نخبگان استان و با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود که فراخوان ثبت‌نام وحضور در این جشنواره ماه‌های قبل اعلام شده است.

وی گفت: بنیاد ملی نخبگان امسال 6 جشنواره منطقه‌ای متشکل از استان‌های پهنه‌های مختلف کشور را برگزار می‌کند که جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش البرز در پهنه شمالغرب و با میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی اختراعات جدید با قابلیت تجاری‌سازی، تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، ارتقای تولیدات دانش‌بنیان،ایجاد اشتعال برای جوانان و نخبگان و ایجاد انگیزه برای فعالیت در حوزه‌های دانش‌‌بنیان است.

شایقی گفت: ثبت نام جشنواره از چهار اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا سوم تیرماه ادامه دارد که این جشنواره تنها منطقه‌ای برگزار نمی‌شود بلکه 20 درصد از ظرفیت جشنواره می‌تواند به کل استان‌های کشور و شرکت‌کنندگان از این استان‌ها اختصاص یابد که افراد علاقه‌مند برای حضور در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان اردبیل در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

وی افزود: با برگزاری این گونه جشنواره‌ها قابلیت ورود برخی از محصولات به بازار و نیز ارتقای ارزش آنها، ایجاد چرخه نوآوری جدید، کمک به صاحبان اختراع، ارائه تسهیلات مالی برای تکمیل اختراع و لحاظ امتیاز اختراع برای ثبت‌نام‌کنندگان فراهم می‌شود که از ویژگی‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل اظهار کرد: از زمان شروع ثبت‌نام تا به امروز 40 مخترع در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 27 نفر آنها به طور کامل فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و مابقی نیز برای تکمیل ثبت‌نام اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار