تاکید وانگ ئی بر گسترش همکاری‌های چین با روسیه

وزیر خارجه چین پس از دیدار با همتای روس خود، بر مناسبات استوار و همه‌جانبه پکن با مسکو در چارچوب «همکاری مشارکت راهبردی جامع روسیه-چین» تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، وانگ ئی، وزیر امور خارجه چین، با اشاره به روند تغییر و تحولات جهانی، از تقویت مناسبات رو به رشد با روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور خبر داد.

وی پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود، در گفتگوی مطبوعاتی، بر مناسبات استوار و همه‌جانبه چین با روسیه در چارچوب «همکاری مشارکت راهبردی جامع روسیه- چین» که چشم‌انداز پیشرفت روابط دوجانبه پکن و مسکو به شمار می‌رود، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به تلاش‌های دوجانبه در راستای پیشرفت‌های راهبردی دو کشور و ادامه همکاری‌ها در زمینه‌های انرژی، هوافضا و ارتباطات از چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه پکن و مسکو ابراز خرسندی کرد.

وانگ ئی همچنین از تلاش رهبران چین و روسیه جهت رایزنی در باره مشارکت اقتصادی و همچنین آمادگی برای اجرای طرح های مطالعاتی درباره تشکیل مشارکت اقتصادی اورآسیا خبر داد.

وی با اشاره به موفقیت نشست طرح ابتکاری جاده و کمربند چین که در اوایل ماه کنونی در پکن برگزار شد، بر نقش و مشارکت روسیه در اجرای این ابتکارو همکاری های دو کشور در راستای گسترش پیشرفت‌های دو کشور و مشارکت در اجرای صلح و موفقیت منطقه اورآسیا تاکید کرد.

بر اساس اظهارات وانگ، پکن و مسکو به منظور تسهیل راهبردهای توسعه دو کشور شامل طرح ابتکاری کمربند و جاده و اتحادیه اقتصادی یورآسیا از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در دیدار با همتای چینی خود با اشاره به همکاری دو کشور در چارچوب احترام و اعتماد متقابل، سطح روابط را بسیار عالی توصیف کرد.

وی همچنین از آمادگی روسیه برای  تامین مقدمات سفر و دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از روسیه در پایان سال کنونی خبر داد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به نقش مسکو و پکن در جهت رفع چالش‌های جهانی از همکاری‌های رهبران دو کشور در چارچوب‌های چندجانبه شامل سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگ‌های و بریکس خبر داد.

وزرای امور خارجه روسیه و چین پس از پایان دیدار، طرح مشورتی 2017 وزرای امور خارجه دو کشور را امضا کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار