وزیر خارجه انگلیس: با وزیر خارجه آمریکا درباره ایران و کره شمالی صحبت کردیم

بوریس جانسون و رکس تیلرسون درباره ایران، کره شمالی و سوریه با یکدیگر گفت و گو کردند.

وزیر خارجه انگلیس: با وزیر خارجه آمریکا درباره ایران و کره شمالی صحبت کردیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، بوریس جانسون -- وزیر امور خارجه انگلیس -- در نشست خبریِ مشترک با همتای آمریکایی اش در لندن گفت: من و وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل مختلف، از جمله سوریه و ایران و کره شمالی، صحبت کردیم. 

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، امروز با همتای انگلیسی خود در کنفرانسی خبری در لندن شرکت کرد. 

جانسون ابتدا گفت: چنان که مورد انتظار بود، امروز ما هنگام صرف ناهار، درباره طیف گسترده ای از موضوعاتِ مختلف با یکدیگر صحبت کردیم که شامل، سوریه و همچنین مناسبات با ایران و کره شمالی بود. ما همچنین به اهمیت حیاتیِ همکاری های خود در طیف گسترده ای از عرصه ها، اشاره کردیم، که البته شامل مشارکت اطلاعاتی (در اختیار گذاشتن اطلاعات مان) بود. شما در سراسر جهان مشاهده خواهید کرد که آمریکا و انگلیس با مشکلاتِ مشابه در کنار یکدیگر روبرو هستند. 

تیلرسون نیز گفت: در حالی که دوست و متحد ما عزادار (حمله مرگبار منچستر) است، شعله ی آتش در قلب های همه ی ما برای عدالت زبانه می کشد (ما خواستار اجرای عدالت هستیم). ما تروریست ها و افراطی ها را بیرون خواهیم راند. همانطور که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اوایل این هفته در عربستان سعودی گفت ما باید افراط گرایان را از جوامع خود بیرون کنیم. ما باید آن ها را از هر کشوری که به آن ها پناه می دهد، بیرون برانیم و آنان را از روی زمین محو کنیم. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار