ماهواره هاى مکعب دانشجویان ایرانى سر از فضا در مى آورند

رییس سازمان فضایی ایران گفت: در جلسه اخیر اپسکو مصوب شد مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی، بخشی از فعالیت‌های این سازمان قرار گیرد که پس از پایان مسابقات، ماهواره تیم برتر به فضا فرستاده شود.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن بهرامی معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران در مراسم تقدیر از شرکت کنندگان مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی که در مرکز ماهدشت برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش همکاران سازمان فضایی ایران در جلسه اخیر سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) مصوب شد که مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی، بخشی از فعالیت‌های این سازمان قرار گیرد و پس از پایان مسابقات، ماهواره ساخته شده توسط تیم برتر توسط پرتاب گرهای این سازمان یا پرتابگرهای داخلی به فضا فرستاده شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را اشاعه فعالیت‌های فضایی میان دانشجویان و دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک دانست و تصریح کرد: از همکاران سازمان فضایی و معاونت فناوری فضایی می‌خواهیم که دور دوم این مسابقات را شروع کنند.

رییس سازمان فضایی با تشکر از مسئولان برای حمایت‌ از حوزه فضایی کشور گفت: این حمایت‌ها باعث شد که تمام پروزه‌های فضایی سازمان با قوت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید و توصیه رییس جمهوری، در راستای تمرکز فعالیت‌ها و جلو گیری از اتلاف سرمایه‌ها و زمان، مراحل طراحی مفهومی ماهواره پارس ۱ با مشارکت تعدادی از دانشگاه‌های کشور به صورت کنسرسیوم در حال انجام است.

بهرامی افزود: بدترین آفت برای برنامه‌های علمی و پژوهشی درگیر شدن با مسایل سیاسی است که بخشهای فنی برای حفظ منافع ملی باید از این مساله جدا خودداری کنند.

معاون وزیر ارتباطات تامین ماهواره‌های ملی سنجشی و مخابراتی، پرتاب ماهواره‌های در نوبت پرتاب، توسعه ایستگاه‌های فضایی، توسعه خدمات فضایی، کاربردی کردن فناوری‌های فضایی، فعالیت بیشتر در حوزه رسانه‌ای را از جمله برنامه‌های آتی سازمان برشمرد.

در ادامه این مراسم از ۱۰ تیم راه یافته به فاز طراحی دقیق مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی تقدیر شد که در این مرحله تیم‌های دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه تبریز، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی (فاطر)، دانشگاه خواجه نصیر (قاصدک)، دانشگاه سیرجان (سها)، دانشگاه خواجه نصیر (سیمرغ)، دانشگاه سیرجان (عدالت خواه) و دانشگاه کاشان صاحب رتبه‌های اول تا دهم شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.