شیراز؛

سلامت جامعه مهمترین دستاورد تلفیق علوم ورزشی و علوم پزشکی

علوم ورزشی می تواند مکمل ارزشمندی برای علوم پزشکی باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جایگاه ورزش به عنوان عاملی بی بدیل در پیشگیری ار بیماری ها کاملا مشخص است.

فرهاد دریانوش عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان این که تحقیقات و پایان نامه های بسیاری در زمینه نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماری ها صورت گرفته است گفت:  ما بعد از تحقیقات دو یا سه ماهه در زمینه درمان بیماری های مختلف از طریق ورزش نتیجه های ارزشمندی به دست آوردیم .  
 
این استاد دانشگاه که خود فارغ التحصیل دکترای فیزیولوژی ورزشی است گفت: این علم با توجه به شرایط و ویژگی های بدنی هر فرد چگونگی ورزش کردن را برای او مشخص می کند.
 
دریانوش ادامه داد: علیرغم نقش ارزشمندی که علوم ورزشی به ویژه فیزیولوژی ورزشی می توانند در عرصه سلامت داشته باشد، فارغ التحصیلان این رشته جایگاه مناسبی ندارند .  
 
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز فارغ التحصیلان بعد از گرفتن مدرک دکترا فقط می توانند متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاهها با شند .  
 
کمیود حضور کارشناسان و متخصصان علوم ورزشی در مراکز درمانی به عنوان مشاورین آگاه درحالی است که به گفته سلما رادمنش متخصص پزشکی ورزشی فقط 3 متخصص پزشکی ورزشی در مراکز درمانی فعالیت دارند .  
 
دکتر رادمنش با تاکید بر نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماری ها گفت: بسیاری از مردم و حتی پزشکان از حضورشان در مراکز درمانی بی اطلاع هستند و حتی ارجاع پزشکان متخصص را به متخصصان پزشکی ورزشی قابل قبول ندانست .  
 
وی داشتن  مکان تخصصی و نگاه ویژه به ورزش را برای کاهش هزینه های مادی و معنوی درمان ضروری دانست .  
 
دکتر عبدالخالق کشاورزی قائم مقایم معاون درمان علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت ورزش در عرصه سلامت گفت: به زودی مرکز تخصصی پزشکی ورزشی در بیمارستان قطب الدین شیرازی راه اندازی می شود.  
 
این مقام مسئول افزود: در این مرکز از فارغ التحصیلان طب ورزشی وزارت علوم و پزشکی ورزشی به صورت گروهی استفاده خواهیم کرد.  
 
تجویز نسخه ورزشی در مراکز درمانی علاوه بر کاهش هزینه های درمان ترویج ورزش همگانی را به همراه خواهد داشت.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار