از بین بردن تومورهای سرطانی با الکترود درمانی+عکس

امروزه با توجه به شیوع بیماری سرطان برای جلوگیری از مرگ و میر‌ها می‌توان از روش‌های درمانی الکترود و پرتو برای درمان این تومور‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در حال حاضر یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها سرطان بوده و یکی از دغدغه‌های پژوهشگران یافتن راه درمان این بیماری است.
 
گلیوبلاستوما یکی از انواع سرطان مغز به حساب می‌آید که سالانه حدود ۴ هزار نفر از افراد را در بریتانیا در معرض خطر قرار می‌دهد و شانس بقا افراد را به ۱۲ الی ۱۸ ماه می‌رساند.

از بین بردن تومورهای سرطانی با الکترود درمانی+عکس
 
طبق آزمایش‌هایی که بر روی افراد مبتلا به سرطان صورت گرفت، مشاهده می‌شود بیمارانی که از روش الکترود درمانی به همراه داروی تموزلامید مراحل درمان را طی می‌کنند به نسبت سایر افرادی که این داروی شیمیایی را به تنهایی مصرف می‌کنند شانس بقا بیشتری دارند.
 
یکی از تکنیک‌ها سوزاندن سلول‌های بدخیم با امواج رادیویی rfa است که این تکنیک، سوزاندن با ایجاد حرارت بسیار بالا در درون ضایعات بدخیم می‌باشد و استفاده از این روش در پزشکی و درمان، نتایج بسیار ارزشمندی حاصل گردیده است و در درمان ضایعات ناحیه کبد، ریه، استخوان، پستان و ... قابل استفاده می‌باشد.
 
پزشکان با انجام الکترود درمانی سعی دارند بقایای احتمالی تومور را نیز از بین ببرند و احتمال عود بیماری را به حداقل برسانند. در حقیقت در برخی موارد خاص حتی پس از انجام جراحی، احتمال عود بیماری زیاد است، حال آنکه این احتمال در صورت انجام پرتو درمانی به طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود. علت این کاهش در میزان عود این است که حتی اگر بقایایی از تومور بعد از جراحی در بدن باقی مانده باشد، انجام این عمل باعث تخریب این سلول‌ها می‌شود.
 
قبل از انجام الکترود درمانی بیمار باید حدود ۴ تا ۶ ساعت قبل از عمل به صورت ناشتا باشد و در صورتی که بیماری قلبی یا دیابت دارید حتماً پزشک را در جریان قرار دهید تا تمهیدات لازم فراهم شود.  
 
لازم به ذکر است، که انجام آزمایش‌های لازم جهت انعقاد خون قبل از عمل الزامی و در صورت استفاده از داروهایی نظیر آسپیرین، وارفارین و پلاویکس حتماً پزشک را مطلع فرمائید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.