نقطه وصل مردم و نظام/78

تجری: کندی روند اخذ رأی انتخابات شوراها به دلیل عدم آشنایی مردم با دستگا‌ه‌های الکترونیک

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراها گفت: کندی روند اخذ رأی یکی از مشکلات جدی انتخابات است زیرا به تعداد صندوق‌های بیشتری نیاز داریم و مردم هم باید روش استفاده از آن را بیاموزند.

تجری: کندی روند اخذ رأی انتخابات شوراها به دلیل عدم آشنایی مردم با دستگا‌ه‌های الکترونیک
به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان فرهاد تجری سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در انتخابات شوراها مورد توجه قرار دارد استفاده از امکانات الکترونیکی است.

وی افزود: در 141 شهر و 9 هزار شعبه انتخابات الکترونیکی با حداقل ضریب خطا در حال انجام است. امیدوارم با بهره‌گیری از این فرصت ضریب خطا و امکان بروز اختلال در انتخابات در دوره‌های بعدی کاهش یابد و شاهد برگزاری انتخابات سالم‌تری باشیم.

تجری اضافه کرد: مردم در حال اجرای انتخابات هستند و هیأت‌های اجرایی در کنار مجریان قرار دارند بر این اساس همه در تلاش‌اند از طریق تعامل با یکدیگر از بروز هر گونه خدشه به انتخابات جلوگیری کنند.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراها با تأکید بر اینکه تاکنون تخلفی از روند برگزار انتخابات گزارش نشده تصریح کرد: انتخابات شوراها در کنار ریاست جمهوری در حال برگزاری است و تاکنون 20 میلیون واجد‌الشرایط در این دوره از انتخابات شرکت کرده‌اند، قطعا به تناسب ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز افزایش می‌یابد متأسفانه حوزه‌های روستایی از امکانات آنلاین برخوردار نیستند به همین دلیل رأی آن‌ها با تأخیر دریافت می‌شود با این حال تفاوت زیادی با رأی ریاست جمهوری ندارد.

وی ادامه داد: هیأت اجرایی با هماهنگی هیأت نظارت مکان استقرار صندوق‌های اخذ رأی را تعیین می‌کند از این رو ممکن است در برخی اماکن دولتی صندوق‌های رأی مستقر شود، به هر حال سلامت محیط صندوق رأی مورد اهمیت بوده که تاکنون گزارشی در این زمینه ارسال نشده است.

تجری افزود: مشکلی جدی برای دخالت هیأت‌های اجرایی حاصل نشده و احراز هویت و استفاده از انتخابات الکترونیکی تا اندازه‌ای روند برگزاری انتخابات را با کندی مواجه کرده است بر این اساس اگر ازدحام جمعیت در روند انتخابات خلالی وارد کنند از صندوق‌های الکتریکی ذخیره استفاده می‌کنیم.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات شوراها اظهار داشت: برگزاری سه انتخابات همزمان هماهنگی و تعامل شورای نگهبان وزارت کشور و هیأت نظارت را می‌طلبد بر این اساس برای تمدید مهلت انتخابات همکاری لازم را با این سه مرجع خواهیم داشت.

وی گفت: کندی روند اخذ رأی یکی از مشکلات جدی انتخابات است زیرا به تعداد صندوق‌های بیشتری نیاز داریم و مردم هم باید روش استفاده از آن را بیاموزند تا روند برگزاری انتخابات تسهیل شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.