شهرکرد؛

تخم‌گذاری ۱۹ گونه پرنده در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

۱۹ گونه پرنده مهاجر و بومی در تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری لانه‌گزینی و تخم‌گذاری کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از لانه‌گزینی و تخم‌گذاری ۱۹ گونه پرنده مهاجر و بومی در تالاب‌های استان خبر داد.

شهرام احمدی گفت: امسال حدود ۴۰ هزار گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از خانواده کشیم‌های کوچک و بزرگ، اگرت، اردک سانان، ابچیلک، حواصیل و خروس کولی در تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان لانه‌گزینی و تخم‌گذاری کردند.

وی افزود: این پرندگان بسته به نوع بین ۳ تا ۲۱ عدد در سال تخم‌گذاری می‌کنند.

احمدی اضافه کرد: پرندگان مهاجر که از منطقه سیبری، کشورهای آسیای میانه و استان‌های شمالی کشور به تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان مهاجرت کرده اند، تا اواسط تابستان در این تالاب‌ها به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه این تالاب‌ها ظرفیت افزون بر ۱۲۰ هزار پرنده را دارد ادامه داد: امسال حدود ۴۵ هزار پرنده از جمله مرغابی، قو، اردک سرسبز، اردک سرحنایی، اردک اره ای، لک لک، پاشلک، کشیم، دُرنا و آبچلیک به تالاب‌ها و آبگیرهای چهارمحال و بختیاری مهاجرت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشت.

تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان و همچنین تالاب سولقان (سولگان) در شهرستان بروجن، مهم‌ترین زیستگاه پرندگان تالابی و گونه‌های مهاجر در استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.